700 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس رها شد/ نگرانی از وضعیت آبزیان و جنگل های حرا

به گزارش خبرنگار مهر، پروین فرشچی سه شنبه شب در حاشیه نشست کارگروه ویژه بررسی آلودگی نفتی در استان هرمزگان در جمع خبرنگاران از رها سازی سوخت قاچاق توسط قاچاقچیان در نزدیک بندرلافت جزیره قشم خبر داد و عنوان کرد: در روز 16 شهریور ماه سال جاری حدود 15 لنج دارای محموله گازوئیل قاچاق پس از اینکه نیروهای دریابانی برای متوقف کردن آنها اقدام می کنند، محموله سوخت خود را در نزدیکی لافت قشم در دریا رها می کنند.

وی ادامه داد: براساس برآورد ما و با توجه به ظرفیت این لنج ها تخمین زده می شود که حدود 700 تا 800 هزار لیتر گازوئیل در دریا رها شده باشد.

فرشچی خاطرنشان کرد: این اقدام شرایط آبزیان این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین ضمن تاثیر بر روی اقلیم منطقه و تاثیر بر روی زندگی انسان ها، برای جنگل های حرا که در این منطقه وجود دارد نیز خطرناک خواهد بود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: ما همکاری فرابخشی را در زمینه مقابله با چنین مشکلاتی را ضعیف می بینیم و انسجام لازم در این زمینه وجود ندارد که باید در سطح ملی راهکار و ساز و کار مناسب در نظر گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه محیط زیست دریایی نیازمند مرکز تحقیقات منطقه ای در شمال و جنوب است، اظهار داشت: باید حفاظت از محیط زیست دریایی را تقویت کنیم که در این زمینه نیازمند بازنگری در قوانین و مقررات و تجهیزات جدید هستیم و باید در برنامه ششم توسعه این موارد دیده شود.

همچنین در نشست این کارگروه معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه باید علل قاچاق سوخت ریشه یابی شود، بیان داشت: اگر ضعف خود در این خصوص را قبول کنیم سپس می شود برای مقابله با آن به راهکارهای مناسبی دست یافت.

وی ادامه داد: باید برای رفع این مشکل یک ساز و کار ملی تعریف شود و این ضعف باید از بین برود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور افزود: اگر عزم ملی در کارهای ما وجود نداشته باشد وضعیت بدتر خواهد شد و باید به دنبال راهکارهای مناسب باشیم و ضمن تجهیز زیرساخت ها برای مقابله با آلودگی نفتی در دریا، نیروی انسانی را آموزش دهیم.

فرشچی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه باید مشکلات زیست محیطی دریایی منعکس شود، تصریح کرد: قاچاق سوخت دارای یک مافیای انسجام یافته است و در حل این مشکل که آلودگی های زیست محیطی را به همراه داشته است نیازی به نقش بازی کردن نیست بلکه باید راهکار صحیح را عملیاتی کنیم.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseخلیج فارسگازوئیل قاچاقآلودگی نفتیدریا


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

4272

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

419

میهمان آنلاین

24505390

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA