جایگزینی آلاینده‌های مدرن بجای آلاینده‌های کلاسیک

به گزارش همشهري آنلاين: يوسف رشيدي با بيان اينکه سنجش آلاينده‌هاي خاص و مدرن علاوه بر آلاينده‌هاي کلاسيک براي نخستين‌بار در کشور از سوي شرکت کنترل کيفيت هوا انجام مي‌شود گفت: هر قدر درخصوص اطلاع‌رساني در زمينه کاهش آلودگي هوا هزينه شود، نوعي سرمايه‌گذاري روي سلامت شهروندان است. وي حساس شدن جامعه در مورد آزبست و بنزن را از جمله نتايج اطلاع‌رساني در زمينه آلاينده‌هاي خاص و مدرن دانست.

رشيدي با اشاره به اينکه 15- 10 سال پيش مرکز شهر از همه‌جاي تهران آلوده‌تر بود اما در حال حاضر در برخي از روزهاي هفته آلودگي هواي شمال شهر بيشتر از جنوب شهر است، تصريح کرد: درحال حاضر آلودگي هواي بالاي شهر و پايين شهر تفاوت چنداني با هم ندارد.رشيدي مهم‌ترين دغدغه تهران در 5 سال آينده در زمينه آلودگي هوا را وجود ذرات معلق با قطر کمتر از2.5 ميکرون و آلاينده‌هاي خاص و مدرن دانست. وي براي کاهش توليد آلاينده‌ها، خروج خودروهاي فرسوده و تعويض کاتاليست‌ها را لازم دانست و افزود: همچنين گردوغبار يک تهديد جدي است، ضمن اينکه آزبست و هيدروکربن‌هاي حلقوي هم جاي خود را دارند که اگر کنترل نشوند منجر به شيوع سرطان در تهران تا 5 سال آينده مي‌شوند.

 

منبع : iren.ir




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8322

تعداد اعضا

1528

بازدید امروز

5381

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

3

میهمان آنلاین

25524744

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA