بیش از 12 درصد کارگران در معرض بیماری سیلیس قرار دارند

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، دکتر حسین عرفانی روز چهارشنبه مردادماه سالجاری، در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت تغذیه، به کارگران هشدار داد ضمن رعایت نکات ایمنی و استاندارد در حین فعالیت از ماسک نیز استفاده کنند.

وی خصوصیات سیلیس کریستال را بدون بو و رنگ، غیرقابل ترکیب و جزء حل نشده ترین مواد شیمیایی دانست و گفت: این نوع سیلیس آلودگی زیست محیطی ایجاد نکرده، اما از طریق تنفس عبور و آسیب جدی به ریه‌ها وارد می‌کند.

دکترعرفانی نام دیگر سیلیس کریستال را سیلیس آزاد عنوان و اظهارکرد: این نوع سیلیس در فرآیندهای صنعتی از جمله کارخانجات، کاربرد اساسی دارد.

وی سیلیس را یکی از مواد اولیه و پرکاربرد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: همدان قطب تولید سیلیس در کشور است.

وی با اشاره به علائم بیماری سیلیس، افزود: این بیماری در مراحل ابتدایی فاقد علامت بوده است؛ اما در مرحله پیشرفته می توان به کاهش عمق تنفسی و ظرفیت ریه‌ها، خستگی، بی اشتهایی، درد در ناحیه قفسه سینه و افزایش بیماری‌های قلبی اشاره کرد.

بیماری سیلیس، فاقد درمان است

دکتر عرفانی بیماری سیلیس را بیماری خطرناکی خواند و افزود: در حال حاضر این بیماری درمان ندارد، اما با رعایت استانداردهای لازم، به راحتی قابل پیشگیری است.

وی گفت: سیلیس به دو درجه یک و دو تقسیم بندی می شود که در درجه یک، سیلیس با غلظت 99 درصد و در درجه دو با غلظت 85 تا 95 درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان، هدف از برگزاری این کارگروه را حفظ چرخه تولید همراه با تامین سلامت عنوان و تصریح کرد: دو موضوع ساماندهی مزارع حاشیه شهر و ساماندهی توالت‌های عمومی در سطح شهر همدان نیز باید به طور جدی بررسی و ارگان‌های مربوطه، برنامه‌های عملیاتی خود را ارئه دهند.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseبیماری سیلیسکارگرانمعاون دانشگاه علوم پزشکی همدانماسک ایمنیفاقد درمان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2000

میهمان آنلاین

24557878

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA