نجات 10 شهروند در آتش سوزی گسترده بازار تهران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در پاساژ تجاری در خیابان پامنار، خیابان 15 خرداد و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 10:53 دیروز به سرعت آتش نشانان ایستگاه های 1، 2، 3 و 4 را به همراه گروه امداد و نجات 1، گروه هزمت و خوردوی نردبان هیدرولیکی و دستگاه های تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.
مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک پاساژ 4 طبقه تجاری دیده می شد که همه قسمت های آن اعم از انبارها، راهرو و.. مملو از اجناس قابل اشتعال بوده و به علت نامعلوم از قسمت طبقه همکف دچار آتش سوزی شده و در زمان رسیدن آتش نشانان دود سیاه و غلیظی از آن به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: بر اثر شدت حرارت دود بیش از نیمی از کسبه برای فرار از آتش به سوی پنجره های پاساژ هجوم برده و از آن ها آویزان شده بودند.
داوری تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و با بستن دستگاه های تنفسی وارد ساختمان شدند و در این میان افرادی که در کنار پنجره ها قرار داشتند با استفاده از نردبان هیدرولیکی به سلامت به پایین ساختمان منتقل شدند و گروهی دیگر از کسبه نیز با دستگاه های تنفسی آتش نشانان، از درون ساختمان به پایین هدایت شدند.
وی گفت: پس از بررسی و جستجوی بیشتر آتش نشانان معلوم شد این ساختمان چهار طبقه برای نگهداری ضایعات از قسمت بالا با شیشه بسته شده و خروج دود ناشی از آتش سوزی را غیرممکن کرده بود.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی تاکید کرد: دو نفر از کسبه با حدود سنی 60-50 سال به علت دود گرفتگی و در هنگام فرار از آتش سوزی قبل از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه به تائید امدادگران اورژانس جان باخته بودند.
گفتنی است: آتش نشانان پس از یک تلاش بی وقفه با بگارگیری لوله های آبدهی و همکاری هر چه تمام تر توانستند این آتش سوزی را که در حال سرایت به اطراف و گسترش بود در لحظات اولیه خاموش کرده و پس از تخلیه دود و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مدیر پاساژ به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی در دست بررسی است.

 

منبع : سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEحادثهآتش سوزیبازار تهرانگروه امداد ونجاتخیابان 15 خرداد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

967

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

164

میهمان آنلاین

24502085

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA