امنیت زیست محیطی مطلوب مناطق اطراف نیروگاه / سایت دفن زباله باید منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمود جعفری ظهر امروز در جلسه شورای شهر بوشهر اظهار داشت: یکی از عمده مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران در شهر بوشهر وجود داشته عدم وجود انرژی مطمئن بوده که با راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر مشکل تامین انرژی برای سرمایه‌گذاران برطرف شده است.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: در گذشته به دلیل کم‌عرض بودن جاده بین نیروگاه اتمی و شهر بوشهر تصادفات زیادی در این مسیر رخ می‌داد که با تعریض این مسیر تصادفات تا میزان محسوسی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه با همکاری نیروگاه اتمی دو جاده برای دسترسی به نیروگاه اتمی احداث شده، بیان داشت: در صورت آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای جاده سوم منتهی به نیروگاه اتمی بوشهر (از طرف محله سرتل) آمادگی این را داریم که هزینه‌های آسفالت و سایر هزینه‌های جانبی این مسیر را تعیین کنیم.

انتقال سایت دفن زباله خواسته اصلی مسئولان نیروگاه بوشهر

جعفری با اشاره به اینکه مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر در سال 76 اعتباری به میزان 3 میلیارد ریال را برای انتقال سایت دفن زباله شهر بوشهر پرداخت کرده، ادامه داد: با توجه به اینکه در 90 درصد از زمان سال، بادها در شهر بوشهر از سمت شمال به جنوب می‌وزند وجود سایت زباله بوشهر در مکان فعلی بوی نامطبوعی را بر فضای کمپ‌های نیروگاه ایجاد می‌کند و از این رو انتقال سایت دفن زباله از خواسته‌های مسئولان نیروگاه اتمی نیز به شمار می‌رود.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به میزان ظرفیت قابل توجه تولید برق در نیروگاه بوشهر اظهار کرد: اگر  هزینه‌های این نهاد بر اساس درآمدش تنظیم شود نیروگاه اتمی می‌تواند به منظور توسعه و پیشرفت بوشهر تعامل بیشتری با مسئولان شهری داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر از لحاظ زیست محیطی امن‌تر از سایر مناطق است، افزود: مناطق اطراف نیروگاه به لحاظ اینکه مجهز به دستگاه کنترل کننده آلودگی است اجازه خروج این آلودگی‌ها به محیط را نمی‌دهد.

جعفری با اشاره  به اینکه نیروگاه بوشهر امکان خود کنترلی را دارد، اضافه کرد: منطقه نیروگاه به گونه‌ای انتخاب شده که در هنگام حادثه آسیب متوجه شهر بوشهر نمی‌شود ولی این بدین معنی نیست که نهادهایی که مرتبط با این موضوع هستند غافل از وظایف خود شوند بلکه هر سازمان باید بنابر وظایفش عمل کند تا در صورت بروز حوادث آمادگی مقابله با آنها را داشته باشند.

احداث دستگاه آب‌شیرین‌کن جدید توسط نیروگاه اتمی

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ابراز داشت: از سوی نیروگاه اتمی بوشهر یک دستگاه آب شیرین‌کن با ظرفیت تولید 5 هزار متر مکعب آب شیرین احداث شده و احداث یک دستگاه آب شیرین‌کن دیگر با ظرفیت تولید 200 هزار متر مکعب آب شیرین در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک احداث می‌شود.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی یک مرکز آموزش فن‌آموزی فیزیک زمینی را در منطقه 130 هکتاری بوشهر تحویل گرفته ایم ولی مالکیت این زمین مشکلاتی را دارد که انتظار می‌رود با برطرف شدن مشکل مالکیت این مرکز را احداث کنیم.

جعفری در ارتباط با اقدامات فرهنگی مسئولان نیروگاه اتمی برای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز آموزشی در شهر بوشهر با ظرفیت جذب یک‌هزار دانش‌آموز و آماده کردن آنها برای ورود به دانشگاه‌های مطرح کشور در دستور کار نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارد و با طی کردن مراحل قانونی انتظار می‌رود از سال 95 بتوانیم با راه‌اندازی این مرکز یک هزار دانش‌آموز را جذب این مرکز آموزشی کنیم.

زمین یگان ویژه را برای احداث هتل و پارکینگ مد نظر داریم

جعفری یادآور شد: به منظور تامین آب برای آبیاری درختان محدوده نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین پارک 157 کار احداث یک تصفیه‌خانه در کنار نیروگاه شروع کرده‌ایم و با احداث این دستگاه تصفیه 2 هزار آب مورد نیاز برای پارک 157 هکتاری و درختان واقع در محدوده نیروگاه اتمی بوشهر احداث خواهد شد.

وی در پاسخ به اظهارات رئیس شورای شهر بوشهر که خواستار استفاده از زمین نیروگاه اتمی (زمین یگان ویژه سابق در خیابان امام خمینی) برای کاهش بار ترافیکی خیابان امام خمینی شد، اظهار کرد: این زمین دولتی است و پیشنهاد احداث یک واحد تجاری، هتل برای استفاده کارکنان نیروگاه و همچنین پارکینگ طبقاتی را مطرح کرده‌ایم و منتظر مصوبه دولت برای اجرای این طرح هستیم و در صورتی که سرمایه‌گذاری برای مشارکت در احداث واحد تجاری در زمین مذکور اعلام امادگی کند در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

منبع : خبرگزاری فارس



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseنیروگاه اتمی بوشهردفن زبالهامنیت زیست محیطیبوی نامطبوعانتقال سایت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8105

تعداد اعضا

2359

بازدید امروز

4287

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

12

میهمان آنلاین

24545054

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA