در كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران اعلام شد : «ساختمان‌ها» مقصر آلودگی‌هوای پایتخت

معاون عمراني استاندار تهران درباره نتايج جلسه اين كارگروه اعلام كرد: ساخت‌وسازهاي مناطق غربي تهران جلوي حركت باد در تهران را گرفته است و بنا داريم از اين به بعد جلوي ساختمان‌سازي در غرب تهران را بگيريم.


به گزارش «دنياي‌اقتصاد» در سال‌هاي اخير به دليل فراواني زمين در غرب تهران در مقايسه با ساير مناطق، عمده ساخت‌وسازهاي مسكوني در اين منطقه انجام شده است.

محمدرضا محمودي، معاون عمراني استاندار تهران در اين باره گفت: با یک گروه مهندسان مشاور قراردادهایی در جهت تعیین مسیر بادهايی که از منجیل به تهران می‌وزد و تحت عنوان بادهای شهریار معروف هستند و در سال‌های اخیر در اثر ساخت و سازهای بدون مطالعه مسیرشان تغییر کرده بسته‌ایم تا با مطالعاتی که انجام می‌دهند طرح تفصیلی شهر تهران را به گونه‌ای تنظیم کنند که هرگونه ساخت‌و‌ساز به ویژه بلندمرتبه‌سازی در مسیر این بادها ممنوع شود.

محمودي با بيان اينكه با رعایت ساخت و ساز اصولی در مسیر این بادها، بادهای شهریار تا دماوند می‌وزند افزود: اما به دلیل ساخت و سازهای بی‌مورد مسیر این بادها تغییر کرده و موجب تغییر اقلیم در شهر تهران شده است.

عضو كارگروه كاهش آلودگي هواي تهران تصريح كرد: این گروه مهندسان باید مسیر رود دره فرحزاد، درکه و کن را که به دلیل ساخت و ساز بدون مطالعه مسیر ورود باد به تهران را مختل کرده‌اند، مشخص کنند تا شهرداری هرگونه ساخت و ساز در این مسیر را ممنوع کند.

معاون عمرانی استانداری تهران اظهار كرد: بارور سازی ابرها یکی دیگر از طرح‌هایی است که در این کارگروه به تصویب رسید، اگرچه براساس تجربیاتی که به دست آوردیم ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون که در حال حاضر مهم‌ترین معضل آلودگی هوا هستند در روزهای بارانی هم کاهش چندانی نداشته‌اند؛ مگر اینکه بارندگی شدید و سیل‌آسایی رخ دهد.

وی اظهار كرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین عناصر تشکیل دهنده ذرات معلق ذرات حاصل از سایش لاستیک‌های غیراستاندارد بر آسفالت‌های غیر‌استاندارد است؛ به همین دلیل مصوبه دیگر این کارگروه تعیین استاندارد لاستیک‌های تولیدی و وارداتی بود تا بتوان حداقل در کلان‌شهرها خودروها را وادار به استفاده از لاستیک با کیفیت کرد.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1573

میهمان آنلاین

24555792

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA