لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت دریای خزر تصویب شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس مورد بررسی قرار گرفته و با 168 رای موافق، هفت رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

این لایحه با توجه به اهمیت ثبات و امنیت در دریای خزر برای دولت‌های حاشیه آن و با توجه به مسئولیت آنها در حفظ دریای مذکور و توسعه پایدار منطقه و در راستای تحکیم همکاری به منظور استفاده از دریای خزر برای اهداف صرفا صلح‌آمیز و تقویت و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای به تصویب رسیده است.

بر اساس این لایحه موافقتنامه، کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان از این پس طرف این موافقتنامه خوانده می‌شوند که می‌بایست بر اساس موازین و اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل، همچنین اصول و موازین مصرح در منشور ملل متحد به ویژه احترام به استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی، مصونیت مرزها، منع تهدید یا توسل به زور گام بردارند. این لایحه دارای 15 ماده می‌باشد.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseلایحه موافقت نامهامنیت دریای خزرایرانجمهوری قزاقستان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

429

میهمان آنلاین

24564601

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA