نگهداری آجیل در شرایط نامناسب سبب تولید قارچ می‌شود

مهندس زهرا اکبرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان، افزود: این قارچ با نفوذ به داخل مغزها، آنها را آلوده کرده و با تولید نوعی سم به نام آفلاتوکسین، عوارض سریع یا طولانی مدت در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: مردم باید از خرید آجیل‌هایی که بو و طعم کهنگی دارند مانند آجیل‌های وارداتی که مدت‌ها در انبارهای غیربهداشتی مانده است خودداری کنند.

وی عنوان کرد: آجیل‌های براق به‌ دلیل افزودن مواد براق واکس‌ مانند به آنها برای افزایش زمان ماندگاری و جذاب شدن، می‌توانند به کبد آسیب برسانند.

اکبرآبادی اظهار کرد: آجیل‌های رنگی مانند آجیل‌هایی که در هنگام مصرف، دست‌ها و لب‌ها را رنگی می‌کنند غیرمجاز بوده و سبب بروز سرطان و بیماری‌های کبدی و کلیوی می‌شود.

وی عنوان کرد: آجیل‌ها و تخمه‌های لب خندان به‌ دلیل شوک حرارتی در آنها و نفوذ رطوبت وقتی در مجاورت هوا قرار گیرند کیفیت خود را از دست داده و از انواع دربسته زودتر فاسد می‌شوند.

کارشناس مواد غذایی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: هنگام خرید نخود برشته دقت شود که نخود آفت‌زده و یا سبزرنگ مخلوط با بقیه نخود‌ها نباشد.

اکبرآبادی خاطرنشان کرد: از خرید آجیل‌های با طعم لیمو و ادویه‌جات به‌دلیل پوشاندن کهنگی آن با آبلیموها و ادویه‌جات غیربهداشتی، خودداری شود.

وی اضافه کرد: مردم باید آجیل شب عید را برای مصرف دو هفته خریداری کرده و برای مصرف طولانی‌تر در فریزر نگه‌داری شود.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآجیل و خشکبارنگهداریتولید قارچبهداشت محیطشرایط نامناسبرطوبت


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1600

میهمان آنلاین

24555904

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA