پیشنهاد 22 منطقه جدید برای افزوده شدن به مناطق حفاظت شده

فرهنگ قصریانی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در صورتی که این پیشنهاد توسط دو وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پذیرفته شود، سطح مناطق حفاظت شده کشور از 10.2 درصد به 11 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: این پیشنهاد که در شورای عالی محیط زیست مورد بررسی قرار می‌گیرد، در حال حاضر از دو وزارتخانه استعلام شده و پیشنهاد اضافه شدن اثر طبیعی ملی دُرفک گیلان مورد پذیرش هر دو وزیر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای ارتقای مناطق، به حفاظت شده ابتدا باید اطلاعات آن از استان‌ها و دفاتر مطالعاتی جمع‌آوری شود و پس از آنکه یک منطقه به منطقه شکار ممنوع که دارای گونه‌های جانوری، زیستی و گیاهی مهمی هستند، تبدیل شد پس از مدتی با مشاهده پتانسیل‌ها و بر حسب اولویت‌بندی، به سطح مناطق حفاظت شده افزوده خواهند شد.

قصریانی تاکید کرد: برای افزایش سطح مناطق حفاظت شده، نظر دو وزارتخانه نامبرده بسیار اساسی است و اگر این دو وزارتخانه موافقت نکنند، با وجود پافشاری‌های بسیار سازمان حفاظت محیط زیست، حتی به درخواست آن توجه نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی که در بررسی مناطق برای اضافه شدن به مناطق حفاظت شده مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل اطلاعات گیاهی، جانوری، جمعیت ساکن در منطقه، روستاها، معادن، بهره‌برداری‌های صورت گرفته، تعداد چشمه‌ها و رودخانه‌ها و استعدادهای آن منطقه می‌شود.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمناطق حفاظت شدهمنطقه جدیدوزیر جهاد کشاورزیپیشنهادصنعت و معدنگونه های جانوریزیستیتعداد چشمه ها


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

3757

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

190

میهمان آنلاین

24497768

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA