بهترین ماده شوینده برای خانه تکانی شب عید کدام است؟

دکتر اسماعیل ایدنی- فوق تخصص ریه- ضمن اعلام این مطلب هشدار داد: یکی از اشتباهات خانم های خانه دار استفاده از ترکیبات مواد اسیدی با سفیدکننده یا جرم گیرها در فضاهای بسته مانند حمام است.
او گفت: بر اثر ترکیب سفیدکننده هایی نظیر وایتکس با مواد اسیدی ،بخاری ایجاد می شود که بر مجاری تنفسی نیز اثر سوزاننده می گذارد.
به گفته او بخار حاصل از ترکیب سفید کننده ها با مواد اسیدی از طریق استنشاق با عبور از راه دهان و بینی، موجب بروز التهاب در راه های هوایی یعنی نای- نایژه ها و نایژک ها می شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: با تغییراتی که به صورت دائمی در راه های هوایی ایجاد می شود امکان این که فرد دچار برونشیال و آسم شود وجود دارد.
او در خصوص افرادی که زمینه های آلرژی یا آسم دارند،هشدار داد: استنشاق مواد شوینده و سفیدکننده ها،موجب بروز علائمی نظیر تنگی نفس- خس خس کردن و سرفه های مزمن می شود که بسیار خطرناک اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از آنجا که ترکیب مواد شوینده با اسیدها اثرات غیرقابل برگشتی را بر مجاری تنفسی اعمال می کنند از این رو بهتر است از مواجه مستقیم افراد با این مواد خودداری شود.
به این گفته فوق تخصص ریه، شوینده های معمولی عامل ایجاد مشکلات زیاد و جدی برای افراد نیستند.بنابراین مردم باید دراین روزها که به استقبال بهاری سبزمی روند،هنگام خانه تکانی برای جلوگیری از ابتلا به مشکلات دائمی تنفسی از ترکیب مواد شوینده با اسیدهایی مانند جوهر نمک به شدت خودداری کنند.

 

 

منبع : خبر آنلاین



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseخانه تکانیماده شویندهمواد اسیدیآلرژیمجاری تنفسیسال نوجوهر نمک


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5105

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

191

میهمان آنلاین

24506223

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA