ابتکار: مخالف قاطع استفاده از دستگاه های بارور سازی ابرها هستیم

معصومه ابتکار عصر روز پنجشنبه در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار کرد: این سامانه در جوامع بین المللی هنوز استانداردی دریافت نکرده و فقط طرح پژوهشی و آزمایشگاهی است.

وی ادامه داد: این کار تاثیر چندانی ندارد و عوارض و آثاری نیز دارد و نباید از این سامانه آزمایشی تا زمانی که استاندارد بین المللی دریافت نکرده است در جوامعی که انسان در آن زندگی می کند استفاده شود.

وی افزود: بیشترین نگرانی سازمان های دیگر همچون سازمان زمین شناسی در استفاده از این دستگاه ها در خصوص تاثیرگذاری آن بر روی زمین لرزه است.

ابتکار گفت: اصلاح الگوی کشت در اراضی حوضه دریاچه ارومیه یکی از راه کارهای مناسب برای نجات دریاچه بوده و در خصوص حوضه آبریز این دریاچه باید ارزیابی های راهبردی جدید و جامع تعریف و تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه نجات و احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت های مهم و اصلی دولت دکتر روحانی است، اظهارکرد: در این رابطه تا حدود زیادی هماهنگی بین دستگاه های اجرایی انجام شده است.

وی ادامه داد: مشارکت دادن مردم برای نجات دریاچه از مهمترین راه حل هاست و از مردم خواسته می شود در صورت امکان حق آبه خود را وقف این دریاچه کنند.

رییس سازمان محیط زیست همچنین بر عزم و اراده جدی این سازمان برای ارایه راهکارهای لازم جهت مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد و افزود: استفاده از بنزین تولیدی پتروشیمی ضرر رسان و غیر قابل توجیه بوده و این سازمان طی مکاتباتی با وزارت نفت خواستار جلوگیری از توزیع آن شده است.

وی با بیان اینکه رفع آلودگی هوا از شهرهای بزرگ امری قابل اجراست، یادآوری کرد: اگر دولت قبلی به برخی از تعهدات و قوانین عمل می کرد، امروز شاهد افزایش روزهای آلوده در شهرهای بزرگ نبودیم.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseدریاچه ارومیهنجاتمعصومه ابتکاربارور سازی ابرهاطرح آزمایشیتاثیر گذاریزمین لرزهمشارکت مردمآذربایجان شرقی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1622

میهمان آنلاین

24556002

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA