اعلام الگو بودن بهداشت حرفه ای ایران در سطح بین المللی، برگزاری کنفرانسی در همین زمینه در ایران

دکتر عبدالرحمن بهرامی در گفتگو با خبرنگار وب­دا با اشاره به حضور دکتر ایوان ایوانف مدیر بهداشت حرفه ای سازمان بهداشت جهانی در ایران طی روزهای اخیر، بیان داشت: این حضور که برای نخستین بار در این سطح در کشورمان انجام شده است به دلیل موفقیت برنامه ادغام بهداشت حرفه ای در کشورمان با شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی است.

وی افزود: بهداشت حرفه ای ایران در طول 30 سال گذشته در درون برنامه مراقبت های اولیه بهداشتی یا همان Phc انجام گرفته است که موفقیت این طرح هم اکنون مورد توجه مدیران سازمان بهداشت جهانی واقع شده است.

وی ادامه داد: دکتر ایوانف معتقد است ایران در بین کشورهای آسیایی در این زمینه بسیار پیشرفته عمل کرده است و می تواند الگویی منطقه ای و جهانی در این زمینه باشد.

دکتر بهرامی گفت: به همین مناسبت با هماهنگی های انجام شده بین کشورمان و مدیران سازمان بهداشت جهانی مقرر شده است کنفرانسی بین المللی در همین زمینه با عنوان «ادغام بهداشت حرفه ای در شبکه بهداشت» در تاریخ 8 تا 11 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام شود.

وی افزود: این کنفرانس تحقیقاتی نخواهد بود و مقاله ای پذیرفته و ارائه نمی شود ولی در قالب کنفرانس های علمی، اجرایی، به بیان دستاوردهای قابل الگو در یک کشور برای سایر کشورها برگزار می شود و در این کنفرانس 20 تا 30 محقق از کشورهای مختلف جهان حضور خواهند داشت تا با دستاوردهای بهداشت حرفه ای کشورمان آشنا شوند.

معاون فنی بهداشت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار بیان داشت: دکتر ایوانف بلغاری نیز برای بازدید از خانه های بهداشت کارگری و مراکز بهداشت کارگری و همچنین فراهم سازی مقدمات برگزاری این کنفرانس در کشورمان حضور یافته است.

وی افزود: در همین زمینه صبح امروز نیز جلسه ای با حضور مدیران مرکز سلامت محیط وکار، شبکه بهداشت و درمان و امور بین الملل وزرات بهداشت برگزار شد.

وی در پایان با ذکر این نکته که از نظر سازمان بهداشت جهانی ایران در زمینه بهداشت حرفه ای الگوی خوبی برای کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه است، گفت: در کنفرانس سمنان علاوه بر وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت کشورمان نیز مشارکت خواهند داشت.

 

 

منبع : پایگاه خبری - اطلاع رسانی وب دا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseبهداشت حرفه ایمعاون فنیمرکز سلامت محیط و کارسازمان بهداشت جهانیدکتر ایوان ایوانفادغامدکتر بهرامیشبکه بهداشتبرگزاری کنفرانسسمنان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1805

میهمان آنلاین

24556510

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA