استفاده نکردن از پوشش سربی هنگام عکسبرداری تخلف بهداشتی است

مهندس علی گورانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: هنگام عکسبرداری از دندان باید ناحیه گردن با حفاظ سربی پوشانده شود ولی متاسفانه اکثریت مردم از این موضوع اطلاعی ندارند، در حالی که رعایت نکردن این نکته تخلف بهداشتی محسوب شده و با افراد خاطی برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماران حق دارند هنگام مراجعه به دندانپزشک، از پزشک خود تقاضای رعایت اقدامات حفاظتی در برابر پرتو رسانی به بدن را کنند، گفت: بی‌توجهی به حفاظت از اشعه هنگام رادیوگرافی موجب افزایش ضریب خطر و عوارض اشعه در بدن می شود.

گورانی با اشاره به اینکه هنگام رادیوگرافی دندان دستگاه خروجی در فاصله کمی از غده تیرویید قرار دارد، تاکید کرد: استفاده از پوشش سربی برای کودکان و سالمندان به دلیل آسیب پذیرتر بودن بافت تیرویید ضروری تر است.

کارشناس مسئول بهداشت پرتوهای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه هنگام عکسبرداری از اعضای بدن فرد متخصص باید به اندازه مورد نیاز اشعه بر بدن فرد بتاباند، افزود: اشعه احتمال بروز برخی مشکلات در بدن را افزایش می دهد چرا که تابش پرتو با ایجاد تغییرات فیزیکی و شیمیایی اطلاعات ژنتیکی سلول‌ها را دستخوش تغییر می‌کند.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseعکسبرداریپوشش سربیتخلف بهداشتیدندان پزشکیپرتورسانیمسئول بهداشتسلامت محیط و کار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1238

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

163

میهمان آنلاین

24502357

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA