استان های تهران و البرز رتبه اول كاهش تعداد كشته های رانندگی رادارند

كرج- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: استان های تهران و البرز رتبه اول كشوری در كاهش تعداد كشته های حوادث رانندگی را به خود اختصاص دادند. سرتیپ دوم اسكندر مومنی روز چهارشنبه 9 اذر ماه 90 در حاشیه جلسه تفكیك پلیس راهور و راه استان های تهران و البرز در جمع خبرنگاران در كرج افزود: از ابتدای سال جاری در این استان ها 181 نفر كمتر از مدت مشابه سال گذشته جان خود را از دست دادند.
وی اضافه كرد: در این مدت میزان تلفات جاده ای در این دو استان 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش یافته است.
سردار مومنی اظهار داشت: آموزش همگانی و اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی همچنین تلاش بی وقفه ماموران پلیس از جمله عوامل كاهش این آمار است.
وی در ادامه گفت: متاسفانه سالانه یك میلیون و 300 هزار نفر در جهان به دلیل سوانح رانندگی جان خود را ازدست می دهند كه این میزان در كشور ما سالانه 23 هزار نفر است.
مومنی در بخش دیگری ، از اعمال مقررات جدید رانندگی از اول دی ماه جاری خبر داد و تاكید كرد: این قانون بدون اغماض برای ایجاد امنیت ترافیكی بیشتر اجرا می شود.
وی افزود: مرحله اول این قانون كه از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد ، موضوع امتیاز و نمرات منفی رانندگان متخلف بود كه اجرای آن نیاز به مصوبه آیین نامه ها نداشت.
مومنی اضافه كرد: اما در مرحله دوم قانون باید این آیین نامه ها مصوب می شد كه زمان بیشتری برد و مقرر شد از ابتدای ماه آینده اجرایی شود.
وی افزود: قانون گذشته جریمه مربوط به 40 سال پیش بود كه باید با توجه به شرایط روز جامعه این قانون تببین می شد.
مومنی گفت: درحال حاضر 14 میلیون خودرو در كشور وجود دارد و پیش بینی می شود این رقم در دهه آینده این میزان به دو برابر افزایش یابد.
وی افزود: از ابتدای امسال یك میلیون و 200 خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل شده است و یك میلیون و 200 هزار نفر نیز گواهینامه جدید گرفته اند و 275 هزار دستگاه موتور سیلكت شماره گذاری شده است كه این رقم با قانون قدیم راهنمایی و رانندگان را دچار مشكل می كرد.
وی بیان داشت: خوشبختانه در قانون جدید برای راننده، عابر، متولیان ساخت راه ها، حمل و نقل و امداد و درمان نیز تكالیفی لحاظ شده است.
مومنی ، داشتن خودروی و جاده ایمن همچنین سیستم امداد و درمان مناسب را از جمله حقوق مردم دانست كه در قوانین جدید به آنان توجه شده است.
وی افزود: در كشور ما بیش از 95 درصد مردم قانون را رعایت می كنند و آمار پایینی هم هستند كه به قانون توجه نمی كنند و امیدواریم با آموزشهای مختلف این آمار نیز كاهش یابد.
فرمانده پلیس راه كشور نیز درمورد وضعیت استان البرز گفت: البرز یكی از استانهایی است كه راههای ارتباطی بیش از هشت استان كشور را پوشش می دهد و روزانه بیش از 200هزار خودرو از این مسیرها عبور می كنند.
سرهنگ محمد رضا مهماندار افزود: با توجه به ویژگی این استان ، نصب سیستم كنترل الكترونیكی هوشمند در محور كرج -چالوس آغاز شده است.
وی اضافه كرد: در محورهای كرج - تهران و كرج- قزوین نیز همچنان دوربین های آفلاین فعال است كه در آینده این محورهای شاهراهی نیز به سیستم كنترل هوشمند تجهیز خواهد شد.
گفتنی است در این نشست ، سرهنگ حبیب كمالوند به عنوان رییس پلیس راهور و سرهنگ همایون شریفی نیز به عنوان رییس پلیس راه استان البرز معرفی شدند.

منبع: سایت ایمنی

 




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

450

میهمان آنلاین

24564281

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA