تهران در وضعیت هشدار، از خانه بیرون نیایید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حالی که صبح دیروز عدد آلودگی تهران ۱۴۳ و در محدوده ناسالم برای برخی گروه ها بود،‌ اما انباشت آلاینده ها در شهر زیاد شد و اکنون از مرز هشدار هم رد شده و به عدد ۱۵۷ رسیده است. 

این درحالی است که به گفته استاندار تهران در ساعاتی از دیروز میزان آلایندگی تا ۱۷۸ هم رسیده بود. 

به هرحال اکنون هوا به شدت ناسالم است و همه گروه های جامعه و نه فقط گروه های در معرض خطر مانند بیماران قلبی، ریوی، خاص، کودکان و سالمندان، در معرض خطر هستند. 

ورزش در هوای باز و خروج بی مورد از خانه ممنوع

رئیس اورژانس تهران گفت: مهمترین توصیه اورژانس به مردم در شرایط آلودگی هوا این است که تا جای ممکن در خانه بمانند، به هیچ وجه در هوای باز ورزش نکنند و با مصرف لبنیات و میوه و سبزی برای خروج سموم موجود در هوا از بدن تلاش کنند.

رضا دهقانپور به فارس گفت:‌ اورژانس تهران با وجود اینکه هنوز وضعیت هوای تهران به مرحله اضطرار نرسیده است طی امروز و فردا اتوبوس آمبولانسهای خود را در 5 میدان اصلی شهر شامل میدان تجریش، انقلاب، آزادی، راه آهن، و امام خمینی(ره) مستقر می کند تا در صورت بروز مشکل برای مردم در هوای آلوده به سرعت امکان خدمات رسانی به مردم فراهم باشد.

وی ادامه داد: این اتوبوس آمبولانسها که به لوازم و تجهیزات ویژه برای درمان سرپایی مردم مجهز هستند، طی امروز و فردا از ساعت 9 صبح تا 19 در میادین اعلام شده مستقر خواهند بود.

رئیس اورژانس تهران گفت: تجربه نشان داده است که در روزهای هوای آلوده افراد و بیمارانی که دچار عارضه می شوند، خودشان به مراکز درمانی مراجعه می کنند و آمار تماس با اورژانس 115 در این ایام افزایش چشمگیری ندارد.

وی افزود: تنها پیشنهاد و توصیه اورژانس به مردم در شرایط آلودگی هوا این است که تا جای ممکن در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند، بیماران دارو و در صورت لزوم دستگاه اکسیژن کوجک خود را همراه داشته باشند و اگر دچار مشکل شدند به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دهقانپور گفت: فعالیت ورزشی و تحرک در محیطهای باز در شرایط آ‌لودگی هوا خطرناک است و به هیج وجه توصیه نمی شود. مصرف میوه و سبزی های تازه و لبنیات نیز به خروج سموم از بدن کمک می کند.

 

 

منبع : خبر آنلاین



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآلودگی هواوضعیت هشداربیماران قلبیریویکودکانورزشتهران


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

4859

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

35

میهمان آنلاین

24481029

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA