تکثیر 50 راس آهوی ایرانی در خراسان جنوبی

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی ، پرویزآرامنش گفت: این طرح ابتدا با 6 راس آهو در محدوده 45 هکتار در منطقه شهرستان زیرکوه آغاز شده و اکنون با تکثیر آهو ، تعدادآهوان به 50 راس رسیده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 64 میلیون تومان برای اجرای طرح تکثیر آهو در این منطقه هزینه شده تصریح کرد: تغذیه آهوهای سایت شاسکوه از مراتع داخلی این منطقه حفاظت شده و در برخی موارد علوفه مصنوعی تامین می شود.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی افزود: طرح تکثیر آهوی ایران از سال 85 در منطقه حفاظت شده شاسکوه و به منظور جلوگیری از انقراض نسل این گونه جانوری درحال اجراست که این گونه جانوری از منطقه حفاظت شده شیر احمد خراسان رضوی به منطقه حفاظت شده شاسکوه انتقال داده شده است.

آرامنش همچنین از اجرای طرح تحقیقاتی تکثیر پرنده هوبره در مجاورت سایت تکثیر آهو در منطقه شاسکوه خبر داد و یادآورشد: با افزایش تعداد آهوان در منطقه شاسکوه ،امکان رهاسازی تعدادی از این گونه جانوری در زیستگاههای طبیعی استان در آینده نزدیک فراهم شده است.

به گزارش ایسنا در ایران 3 گونه جانوری آهوی غزال ، جبیر وکوهی دره شوری در قسمت شرق و مرکز کشور وجود دارد.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEآهوی ایرانیتکثیرخراسان جنوبیمنطقه حفاظت شدهشاسکوه


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8244

تعداد اعضا

1768

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

25097522

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA