هزار و ۴۸۸ کارگر ساختمانی در یزد گواهینامه مهارت گرفتند

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان یزد از تعیین صلاحیت یک هزار و ۵۷۳ کارگر ساختمانی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش دریافتی ایلنا، «سعید پرویزی» با اعلام این خبر گفت: شاغلان صنعت ساختمان استان یزد در دو بخش تئوری و عملی در ۱۶ حرفه تعیین صلاحیت و موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

وی خاطر نشان کرد: از تعداد افرادی که تعیین صلاحیت شده‌اند یک هزار و ۴۸۸ نفر گواهینامه مهارت و پروانه صنعت ساختمان را کسب کردند.

این مقام مسئول برخی از حرفه‌های مشمول طرح آموزش و تعیین صلاحیت کارگران صنعت ساختمان را سفت کار، برق کار، قالب بند، کاشیکار، آرماتور بند، گچ کار، اسکلت ساز و نقاش ذکر کرد و افزود: بیشترین آمار شرکت کننده و صدور گواهینامه در حرفه‌های سفت کار با صدور ۵۳۳ گواهینامه و گچکار با ۱۷۳ گواهینامه بوده است.

پرویزی با اشاره به آمار بالای حوادث کار در صنعت ساختمان عنوان کرد: آموزش کارگران این حوزه، علاوه بر کاهش حوادث ناشی از کار می‌تواند در بخش مقاوم سازی و افزایش ضریب ایمنی بنا‌ها در مقابله با حوادث غیرمترقبه و طبیعی نیز موثر باشد.

وی یادآور شد: برای بالا بردن مهارت فنی و توانمندسازی کارگران ساختمانی در بخش‌های مختلف ساخت و ساز، در تمام مراکز تابعه، در اکثر حرفه‌های مربوط به صنعت ساختمان نسبت به برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی بصورت کوتاه مدت اقدام شده است که پس از اتمام دوره، افراد مورد سنجش و ارزشیابی قرار می‌گیرند.

 

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEگواهینامه مهارتکارگر ساختمانییزدپروانه صنعت ساختمانحوادث ناشی از کارکاهشافزایش ضریب ایمنی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

5153

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

24493650

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA