استانداردهای ایمنی در صدور کارت مهارت رعایت نمی‌شوند

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد از عدم رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت در صدور کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی انتقاد کرد.

«محمدرضا داوری» در این باره به ایلنا گفت: دوره‌های ایمنی و بهداشتی که برای صدور کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود معتبر نیست زیرا هر متقاضی کارت مهارتی که در این دوره‌ها شرکت می‌کند اعم از اینکه واقعا کارگر ساختمانی باشد یا راننده تاکسی، مغازه دار و...، گواهی نامه فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کند.

وی با اشاره به مرگ خاموش ۵ کارگر در روز طی حوادث شغلی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای پیش از صدور کارت مهارت فنی برای کارگران ساختمانی، می‌تواند با برگزاری دوره‌های ایمنی و بهداشت معتبر در کاهش آمار حوادث حین کار موثر باشد چراکه بخش قابل توجهی از این حوادث، ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی از سوی کارگران است.

این فعال صنفی افزود: البته وزارت کار هم می‌تواند با همکاری کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی و بهداشت تخصصی برای کارگران ساختمانی به کاهش آمار حوادث شغلی کمک کند اما در نهادهای دولتی اراده‌ای برای کاهش حوادث شغلی دیده نمی شود.

وی در ادامه با انتقاد از شرکت‌های بیمه‌ای که کارگاه‌های ساختمانی را بدون رعایت استانداردهای ایمنی پوشش می‌دهند تصریح کرد: وقتی کارفرما یا پیمانکار مشاهده می‌کند ساختمانش بیمه شده است به ایمنی و بهداشت کارگران اهمیتی نمی‌دهد زیرا بابت هزینه پیامدهای احتمالی آسوده خاطر است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشهد در پایان با بیان اینکه همه کارگران ساختمانی به اقتضای شغلشان باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، اظهار داشت: حرفه داربست کاری و چاه کنی که از خطرناک‌ترین حرفه‌های ساختمانی به شمار می‌آیند مشمول بیمه تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند که متناقض نما است زیرا بخش قابل توجهی از حوادث شغلی برای کارگران ساختمانی این دوحرفه ساختمانی رخ می‌دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseاستاندارد های ایمنیکارت مهارتحوادث شغلیدوره آموزش ایمنیکارگران ساختمان


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5915

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

73

میهمان آنلاین

24499927

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA