نظام جامع ایمنی و بهداشت کار طراحی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز به نقل از مهر، ابراهیم نظری جلالی در کارگاه آموزشی بررسی حوادث ناشی از کار - حوادث کارگاه های ساختمانی گفت: نظام جامع ایمنی و بهداشت کار طراحی شده و همه دست اندرکارن و رسانه ها باید با همکاری یکدیگر این موضوع را در کشور نهادینه کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: آمار و اطلاعات موجود در حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه را دقیق ارزیابی کرد و افزود: بر اساس این آمار از سال 85 تاکنون تمام فعالیت هایی که در زمینه بازرسی کار انجام شده حول محور پیشگیری و کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار بوده است.

نظری جلالی تصریح کرد: یکی از این برنامه ها تصویب بیش از 150 آئین نامه در شورای عالی حفاظت فنی بود. معاون وزیر کار با تاکید بر عملیاتی کردن برنامه های پیشنهادی گفت: همه نهادهای ذیربط باید تلاش کنند تا پیشنهادات و طرح های کاهش حوادث ناشی از کار به برنامه عملیاتی و راهبردی تبدیل شود تا بتواند منجر به کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون 2.5 میلیون نفر کارگر در حوزه صنعت ساخت و ساز بیمه شده اند خاطر نشان کرد: بیمه کارگران ساختمانی از جمله فعالیت هایی بود که معاونت روابط کار در آن نقش اساسی داشت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه تصریح کرد: با مطالعاتی که در حوزه روابط کار انجام شده می توان گفت صنعت ساخت و ساز 40 درصد اقتصاد کشور را پوشش می دهد و بنابراین پیگیری ایمنی و بهداشت کارگران این حوزه بسیار مهم و جدی به نظر می رسد.

نظری جلالی با بیان اینکه کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار می توانند تا حدود 40 درصد در کاهش حوادث نقش داشته باشند یادآور شد: در حال حاضر، افزایش کمی و کیفی کمیته های حفاظت فنی و بهداشت در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش های ILO در ژوئن سال 2012 وضعیت ایران از متوسط عمومی حوادث ناشی از کار در مقیاس جهانی بیش از 200 برابر مطلوبیت دارد و این برای ما عدد خوبی است اما باید به نتایج بهتری در این حوزه برسیم.

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی کارگر نیوز



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseنظام جامعایمنیبهداشت کارحوادث ناشی از کارکارگاه های ساختمانیوزارت تعاون کار و رفاه


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

2214

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

42

میهمان آنلاین

24503332

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA