بررسی سخت و زیان‌آور بودن مشاغل صیادی در کمیته حفاظت فنی

در جلسه اخیر شورای عالی حفاظت فنی که با حضور معاون روابط کار و رئیس شورای عالی حفاظت فنی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد، موضوع سخت و زیان آور بودن مشاغل صیادان و ملوانان لنج‌های باربری و صیادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در یکصد و دهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی در خصوص نحوه طرح و بررسی مشاغل صیادان و ملوانان لنج‌های باربری وصیادی متقاضی بازنشستگی در مشاغل سخت وزیان آور در کمیته‌های استانی بحث و تبادل نظر شد و با توجه به نظر اکثریت اعضا بر سخت و زیان آور بودن این مشاغل، مقرر شد در مورد شاغلان فاقد رابطه شغلی، سخت و زیان آور بودن مشاغل گذشته آنها و ضرورت قوانین و مقررات جدید در جلسه مشترکی با حضور نمایندگان مجلس در حوزه‌های مرتبط با مشاغل صیادی، نمایندگان سازمان تامین اجتماعی، سازمان شیلات و رییس شورای عالی حفاظت فنی بررسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

بنا بر این گزارش، معاون روابط کار وزیر کار با تبیین عملکرد ۸ ساله شورای عالی حفاظت فنی، از بازنگری و تدوین ۴۰ آیین نامه و دستورالعمل در طی سال‌های اخیر خبر داد و اظهار داشت که در سال جاری ۷ آیین نامه در دست بازنگری و تدوین قرار دارد.
معاون روابط کار افزود: مجموع آیین نامه‌های مذکور از سال ۱۳۳۸ تاکنون ۵۸ مورد است که ۴۰ مورد از این آیین نامه‌ها در سالهای اخیر تدوین و بازنگری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با به کارگیری مقررات ایمنی و حفاظت فنی، زمینه پیشگیری از حوادث ناشی از کار پیش از بیش فراهم شود.

 

 

منبع : خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمشاغل زیان آورصیادانملوانانکمیته حفاظت فنیمقررات ایمنیحوادث ناشی از کار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8105

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

221

میهمان آنلاین

24551638

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA