حکم بی سابقه 42 ماه زندان برای شکارچی غیر مجاز ماهشهر، تهدید به قتل محیط بانان از سوی متخلف

کیوان هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: شکارچی شرور و سابقه دار با حکم قاطع شعبه دوم دادگاه انقلاب ماهشهر به پرداخت ۳۶ میلیون ریال جزای نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست و به جرم حمل سلاح غیرمجاز به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به جرم شکار غیرمجاز دو راس کل وحشی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.


به گفته وی، حدود یک ماه قبل به دنبال گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده خائیز، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به جستجوی گسترده منطقه پرداختند اما موفق به یافتن هیچ ردی از شکارچیان نشدند.

هوشمند اظهار داشت: پس از شناسایی متخلف، طی هماهنگی کم سابقه با دستگاه قضایی، در ساعت ۱۲ شب حکم قضایی جهت ورود به منزل شکارچیان توسط قاضی کشیک صادر و ۵ نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست به همراه ۶ نفر از ماموران نیروی انتظامی در ساعت ۱٫۳۰ شب غافلگیرانه وارد منزل متخلف شدند که در جریان بازرسی از منزل این متخلف اجزای بدن دو راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه خفیف کالیبر ۲۲ کشف و ضبط و متهم بازداشت شد.

مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران تصریح کرد: فرد بازداشت شده  ۴۵ ساله از متخلفان سابقه دار است که پیش از این ۳ نوبت به دلیل انجام شکار غیرمجاز ۴ راس کل و بز وحشی و یک نوبت نیز  پیش از شروع به شکار دستگیر شده است.

وی افزود:  پیش از تخلف اخیر، این متهم یک سال قبل به دلیل شکار غیرمجاز یک بز وحشی، درگیری و تهدید به قتل محیط بانان با اسلحه، دستگیر و با حکم قاضی پرونده به چهار سال زندان محکوم شد که این حکم با رضایت یکی از نیروهای محیط زیست در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال زندان کاهش یافت.

هوشمند یاد اور شد: حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر تحمل ۲ سال زندان به تازگی به متهم ابلاغ شده و در حالیکه این متخلف بابت پرونده شکار غیرمجاز سال گذشته خود می بایست به زندان منتقل شود اما در همین زمان به تخلف اخیر خود در مورد شکار دو راس کل وحشی پرداخته و مجددا دستگیر می شود.

وی اظهار داشت:  بنابراین پس از ابلاغ حکم به واحد اجرای احکام، متهم مربوطه مجموعا برای تحمل شش و نیم سال حبس می بایست خود را به زندان معرفی کند

 

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseدیده بانمحیط زیستشکارچی غیر مجاز42 ماه زندانماهشهرکل وحشی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2106

میهمان آنلاین

24558546

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA