اصول ایمنی کار در معادن نمک سمنان رعایت نمی‌شوند

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان سمنان از رعایت نشدن اصول ایمنی و حفاظت فنی در برخی معادن نمک این استان خبر داد.

«علیرضا برهانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بیشتر معادن نمک استان سمنان در روی زمین قرار دارند و عملیات استخراج نمک از آن‌ها در فضای باز انجام می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در استان سمنان تنها تعداد معدودی از معادن سنگ نمک در دل کوه قرار قرار دارند، افزود: در این معادن نیز عملیات استخراج از طریق تونل‌های روز زمینی انجام می‌شود.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سمنان با تاکید براینکه در بیشتر معادن نمکی که در دل کوه قرار دارند، عملیات استخراج نمک بدون رعایت الزامات ایمنی و حفاظت فنی انجام می‌شود، دلیل بی‌توجهی به الزارمات ایمنی و حفاظت فنی را پایین بودن تعداد کارگران شاغل در این معادن دانست.

برهانی با یادآوری اینکه قانون کار تنها بر تشکیل کمیته ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر تاکید دارد، گفت: از آنجا که در معادن مورد اشاره میانگین تعداد کارگران شاغل ۱۵ نفر بوده و این عدد کمتر از حد نصاب قانونی است بنابراین کمیته‌ای برای نظارت بر رعایت نکاتی ایمنی و حفاظت فنی وجود ندارد.

به گفته این مقام کارگری هرچند تا این لحظه گزارش مشخصی از بروز حوادث در این معادن ثبت نشده است اما به دلیل الزامی نبودن رعایت نکایت ایمنی کارگران شاغل در این معادن هرلحظه ممکن است بر اثر ریزش تونل‌های استخراج در درون معدن گرفتار شوند.

برهانی افزود: هرچند بازرسان کار و تامین اجتماعی در بازدید‌های دوره‌ای خود رعایت نکات ایمنی را به کارفرمایان معدنچی یادراور می‌شوند اما به دلیل نبود نیروی انسانی کافی در بخش بازرسی و شمار زیاد کارگاه‌ها بطور معمول باربینی مجدد کارخانه حداقل دو سال زمان می‌برد.

 

 

منبع : خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمعادن نمک سمناناصول ایمنیحفاظت فنیکارگرانبروز حوادث


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

غلامحسین ناظری 1397/02/25 - 00:58:40 0   0
کلیه مقرات ایمنی کار در معادن بایستی توسط فردیکه تسط کامل به hse داشته وبا نحوی کاریکه کارگران در معادن نمک انجام میدهند بعنوان ضابط ایمنی هرماه نسبت به اموزش کارگران اقدام نموده و گزارش تکمیلی خود را در خصوص بهداشت و ایمنی کار و نیز بررسی وشناساییر حوادثی که کارگرانررا مورد تهدید قرار میدهد را به سرپرت بالا دستی واداره کار ارجاع نماید وباهماهنگی اندسته از موارد نا منطبق را به محض مشاهده اصلاح نماید نمیشود پذیرفت کارگران دراثر کار سنگین و نامنطبق با مسایل ارگونومیکی وغیره بدلیل اینکه تعدشان کمتر از حد معمول است رهایشان کرد بایستی نگزاریم نیوی انسانی ما زودتر از حد مجاز مفلوک شوند وچرخ اقتصاد مملکت دردست توانای کارگران در حال چرخش میباشد پسبیاییم همطراز با تولید تجهیزات و نیروی انسانی را مفلوک نکنیم این حقیر نزدیک به ۳۰ سال کارهای مختلفی در زمینه hse داشته ام و کموبیش هم مشکلات کارفرمایان را لمس کرده وهم درد ومشکلات کارگران عزیز را میدانم ژاپن این نظام اراستگی 5sرا ازچندین سال پیش به اجرا گذاشت ولی تاکنون این نظام در جامعه ما بطور موثر انجام نمیشود وما قافل از هزینه های بیمورد در کار هستیم . اراذتمند ناظری

گزارش تخلف


8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2123

میهمان آنلاین

24559104

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA