مصارف غیر صنعتی انرژی استاندارد می شود، دادن پروانه ساخت بدون برچسب انرژی ممنوع می شود

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: استاندارد کردن مصارف انرژی در حوزه های غیر صنعتی از جمله اداری تجاری و خانگی با استاندارد کردن تجهیزات و لوازم مرتبط با انرزی مقدور است که پس از ابلاغ این مصوبه ظرف چند ماه آینده باید به سرعت اجرایی شود.

به گفته وی، بر این اساس تمام تجهیزات مربوط به مصرف انرژی طبقه بندی شده و برحسب نوع استاندارد  بر چسب مدیریت مصرف انرژی دریافت کنند.

شاعری اظهار داشت: این برچسب تنها بر تجهیزاتی نصب می شود که از یک سو با افزایش راندمان و کارایی، میزان مصرف منابع انرژی را کاهش دهند و از سوی دیگر حداقل میزان الاینده های زیست محیطی را تولید کنند.

معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست تصریح کرد: همچنین بهترین جانمایی برای استقرار تجهیزات انرژی برای کنترل آلاینده ها و بهر ه وری بالاتر از دیگر مواردی است که در این استاندارد باید رعایت شود.

وی افزود: پس از ابلاغ این مصوبه صدور پروانه ساخت و پایان کار توسط شهرداری برای ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی منوط به دریافت برچشب استاندارد انرژی خواهد بود.

شاعری یاد آورشد: تصویب  استاندارد کردن مصارف غیر صنعتی انرژی و مقررات ملی خانه سبز پس از مدتها در کمیته فرعی کمیسیون زیر بنایی دولت اقدام بسیار مهمی است که امیدواریم به زودی در کمیسیون اصلی هم تصویب و برای اجرا به دستگاههای مربوطه ابلاغ شود

 

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseمصارف غیر صنعتی انرژیپروانه ساختبرچسب انرژیاستاندارد کردنمقررات ملی خانه سبز


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8107

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1973

میهمان آنلاین

24557689

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA