برنامه ایالات متحده برای کاهش گازهای گلخانه‌ای

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این برنامه قرار است میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در این کشور در سال 2020 میلادی نسبت به حجم آنها در سال 2005 میلادی، حدود 17 درصد کاهش پیدا کند.

طبق گزارش‌ اخیر دولت آمریکا، متوسط میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای از سال 2009 تا 2011 میلادی به پایین‌ترین سطح خود در هر دوره‌ زمانی سه ساله از سال‌های 1994تا 1996 میلادی به بعد رسیده است.

مسئولان زیست‌محیطی ایالات متحده همچنین در این گزارش ادعا کرده‌اند که آمریکا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیشرفت‌های قابل توجهی از طریق دو برابر ساختن تولید برق از انرژی باد و خورشید و ایجاد استانداردهای اقتصادی برای سوخت، داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، بررسی‌ها حاکی از آن است که مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا از سال 1990 تا 2011 میلادی هشت درصد افزایش داشته اما کاهش قابل توجهی نیز در فاصله سال‌های 2005 و 2011 مشاهده شده است که عوامل متعددی از جمله رکود اقتصادی و جایگزینی سوخت گاز طبیعی به جای زغال‌سنگ در این کاهش دخیل بوده‌اند.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseگازهای گلخانه ایبرنامه کاهشایالات متحدهتولید برقانرژی باد


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

624

میهمان آنلاین

24563415

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA