آمریکا بخشی از تحریم‌های ایران در فعالیت‌های زیست‌محیطی غیردولتی را لغو کرد

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اداره کنترل دارایی‌های خارجی در سازمان خزانه داری آمریکا با صدور یک مجوز کلی امکان ارائه برخی از خدمات خاص را در حمایت از فعالیت‌های سازمانهای غیر دولتی در ایران فراهم کرده است.

بر اساس بند (3) این مجوز کلی، فعالیت‌های مربوط به پروژه‌های حفاظت از محیط زیست و حیات وحش در ایران که شامل گونه‌های در معرض خطر گیاهی و جانوری و حفاظت از زیستگاه‌های آنها می‌شوند، مجاز خواهد بود.

همچنین در بند (1) این مجوز کلی آمده است که فعالیت‌های بشردوستانه برای رفع نیازهای اساسی مردم ایران شامل ارائه خدمات مرتبط با سلامت و بهداشت، موضوعات مربوط به ایتام، ارائه خدمات امدادی مرتبط با بلایای طبیعی، توزیع اقلام اهدایی از جمله مواد غذایی، پوشاک و دارو با نیت کاهش رنج و درد انسانی و نیز آموزش کمکی مرتبط با هر نوع فعالیت‌های پیشرو در موضوعات فوق نیز مجاز خواهد بود.

علاوه بر این در بند (2) این مجوز نیز انجام پروژه‌های بازسازی غیرتجاری در واکنش به بلایای طبیعی در ایران برای یک دوره حداکثر دو ساله پس از بروز حوادث طبیعی مجاز خوانده شده و البته مجوز تمام این اقدامات در حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در ایران صادر شده‌اند.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا(



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستHSEزیست محیطیلغو تحریم های ایرانآمریکاغیر دولتی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

490

میهمان آنلاین

24563740

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA