زمینهای کشاورزی شیرین آباد در دام رانش زمین توسعه در جنگل ابر ادامه دارد

علی نقی مقصود لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: اولین نشانه های خطرات دفن روستای شیرین آباد با مدفون شدن بخشی از زمین های کشاورزی مردم زیر رانش زمین آغاز شده است.

به گفته وی، برخلاف ادعای مسئولان مبنی بر توقف عملیات جاده سازی در مسیر جنگل ابر روند جاده سازی آن هم جاده درجه 1 با عرض 40 متر همچنان در این منطقه ادامه دارد .

مقصود لو اظهار داشت: ویلا سازی و توسعه در جنگل ابر نیز هرگز متوقف نشده اما مردم منطقه که پیش از این با برخی وعده های دروغین مسئولان ذینفع،  ابراز علاقه به ساخت جاده می کردند حالا با دیدن اثار رانش زمین و احساس نگرانی در مورد فرو رفتن روستا زیر زمین نسبت به ساخت این جاده و توسعه ساخت و ساز در پی آن به شدت معترض هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش میزان رانش ها در بخش های مختلف مسیر تصریح کرد: امیدواریم در مدیریت جدید سازمان محیط زیست دکتر ابتکار هر چه سریعتر جلوی ساخت این جاده و ویلاسازی و در پی ان نابودی روستای شیرین آباد را بگیرد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، تیرماه سال گذشته با وجود اخطار هایی که در چند سال اخیر کارشناسان و متخصصان  محیط زیست در خصوص خطرات احداث جاده در مسیر جنگل ابر و غیر ضروری بودن این جاده داده بودند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: برای احداث جاده جنگل ابر هیچ مشکلی وجود ندارد و سازمان حفاظت محیط زیست بر اجرای آن نظارت کامل دارد.

یک هفته پس از اعلام این خبر از سوی رییس سازمان محیط زیست یک فعال حقوق محیط زیست از قطع شبانه چهار هزار درخت با ارزش در مسیر جاده ابر خبر داد و گفت : جاده ابر بستری برای سودجویی برخی شده تا با ویلاسازی و شهرک سازی به تخریب هرچه بیشتر محیط زیست بپردازند

در حقیقت بر خلاف ادعای مسئولان گفته می شود این جاده با عرضی برابر 30 تا 40 متر به هیچ عنوان جاده ای روستایی نیست و در صورت احداث هزاران اصله درخت سرخدار که از با ارزشترین و نادرترین گونه های درختی جهان است نابود می شوند.اما برخی مسئولان استانی برای گسترش شهرکها و ویلاسازی نظیر منطقه پردیس سیاه روبار هر چند وقت یکبار اهالی این منطقه را تطمیع کرده و با دادن پلاکاردهای تبلیغاتی به دست آنها ماجرا را به گونه ای جلوه می دهند که ساخت این جاده خواسته آنان است.

این در حالی است که به دلیل وجود دیگر مسیرهای ارتباطی به هیچ عنوان اهالی نیازی به ساخت این جاده ندارند و تنها مسئولان برای دسترسی بهتر به ویلاها و گران تر فروختن آنها به دنبال ساخت این جاده هستند.

در واپسین روز های فروردین ماه سال جاری،‌ هیات دولت در دور چهارم سفرهای استانی خود، در استان سمنان به بررسی مصوبات سه سفر گذشته پرداخت و ضمن بازنگری در روند اجرا و اقداماتی که می بایست انجام می شده است، مشکلات و موانع را برطرف و دستورات لازم برای اتمام مصوبات قبلی از جمله اتمام جاده ابر تا پایان امسال را صادر کرد.

این در حالی است که  پس از گذشت کمتر از یک سال از این ماجرا و پس از تأکید مجدد هیات دولت بر ساخت جاده در جنگل ابر  مستنداتی از سوی علی نقی مقصودلو استاد دانشگاه و فعال حقوق محیط زیست مبنی بر رانش و جابجایی زمین ارائه شد و حالاهم که خبر از مدفون شدن زمین های کشاورزی روستای شیرین اباد می رسد همچنان روند جاده سازی و توسعه در این جنگل ادامه دارد.

 

منبع : خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseزمین های کشاورزیشیرین آبادرانش زمینجنگل ابرجاده سازیویلا سازی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

461

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

4

میهمان آنلاین

24494472

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA