اولین محموله واکسن آنفلوانزا ۲ هفته دیگر وارد کشور می‌شود ، هیچ واکسنی کمبود ندارد

محسن زهرایی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: وزارت بهداشت برای واکسیناسیون پرسنل بهداشتی و درمانی سراسر کشور که در معرض بیماری آنفلوانزای فصلی هستند و برای پیشگیری از بروز بیماری در آنها و جلوگیری از انتقال آن به سایر بیماران درخواست واردات ۵۰۰ هزار دوز واکسن را به تولید کننده خارجی این واکسن داده است که اولین محموله آن حدود ۲ هفته دیگر وارد کشور می شود.

وی ادامه داد:‌ البته از این محموله در موارد خاص برای برخی بیماران مزمن، سالمندان و در مواردی زنان باردار آسیب پذیر نیز استفاده می‌شود ولی در مجموع واردات این محموله برای واکسینه کردن پرسنل بهداشتی و درمانی است که تا اختلالی در خدمت رسانی به مردم به وجود نیاید. سایر مردم باید واکسن مورد نیاز خود را از بخش خصوصی تهیه کنند و وزارت بهداشت تعهدی برای تأمین رایگان واکسن آنفلوانزا برای همه بیماران و متقاضیان این واکسن ندارد.

رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت گفت: واکسن آنفلوانزای فصلی جزو واکسن های اجباری کشور نیست. واکسیناسیون اجباری کودکان شامل ۴ واکسن ب ث ژ (سل)، واکسن خوراکی فلج اطفال، واکسن ثلاث( دیفتری، کزاز و سیاه سرفه)، واکسن هپاتیت B و واکسن ان ان ار ( سرحک، سرخچه و اوریون) است که در مجموع همه کودکان کشور را علیه بروز ۹ بیماری واکسینه می کند.

وی افزود: هیچ کمبودی از نظر این واکسن های اجباری در کشور وجود ندارد و وزارت بهداشت در بدترین شرایط نیز این واکسن را تهیه کرده و در اختیار شبکه بهداشتی کشور قرار داده است و اگر در مواردی با مشکلاتی مواجه بودیم با مدیریت و توزیع مناسب جلوی هر گونه بروز کمبود در شبکه بهداشتی گرفته شده است به طوری که هیچ اختلالی در واکسیناسیون سراسری کودکان در هیچ برهه زمانی رخ نداد.

 

 

منبع : خبرگزاری فارس



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseواکسن آنفلوانزاثلاثهپاتیت Bواکسیناسیون


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

357

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

134

میهمان آنلاین

24501475

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA