مصائب کارگران داروسازی‌ها با فراموشی قانون مشاغل سخت و زیان‌آور

دبیر خانه کارگر تهران خواستار پایبندی سازمان تامین اجتماعی به مصوبات مجلس شورای اسلامی شد و گفت: اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان‌آور در واحدهای تولیدکننده دارو که کارگران‌ به طور مستمر با سموم و مواد شیمیایی کار می‌کنند تبعات جبرات ناپذیری دارد.

«اسماعیل حق پرستی» در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر هزاران کارگر مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور با وجود تصریح قانون مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد، همچنان با سوابق بیش از ۲۰ سال کار در واحد‌های تولید کننده دارو و کارخانه‌های بهداشتی آرایشی در سراسر کشور مشغول کارند.

دبیر خانه کارگر تهران با تأکید بر اینکه کارگران واحدهای تولید دارو در معرض انواع بیماریهای شغلی قرار دارند افزود: شایع‌ترین عوارض شغلی که این کارگران را تهدید می‌کند بیماری‌های ریوی و پوستی‌اند.

حق‌پرستی با اشاره به کارگران واحدهای تولیدکننده داروهای هورمونی گفت: بعضی از کارگرانی که در کارخانه‌های تولید داروهای هورمونی کار می‌کنند پس از چندین سال کار مستمر دچار عوارضی می‌شوند که هویت جنسیشان را دچار آسیب می‌کنند. به طور مثال کارگران زن در این واحد‌ها با مشکل ازدیاد موهای زائد صورت و بدن مواجه می‌شوند به طوری که زندگی خانوادگیشان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و همچون مردان ناچارند هر روز صورتشان را اصلاح کنند. بعضی مردان نیز در این واحد‌ها بر اثر تماس مداوم با داروهای هورمونی دچار رشد غدد سینه می‌شوند و برای کنترل این عارضه تا پایان زندگی ناچارند از داروهای کنترل کننده هورمون‌های بدن استفاده کنند.

«قانون مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول کارگرانی می‌شود که رشته‌های شغلیشان به نوعی برای سلامتشان مضر است. در خدمات بیمه تأمین اجتماعی برای این کارگران هر یک سال فعالیت، یک و نیم سال محاسبه می‌شود تا بتوانند پس از بیست سال کار بازنشسته شده و به این ترتیب از ادامه آسیب‌های جسمی جلوگیری شود

 

منبع : خبرگزاری کار ایران (ایلنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseایمنیمشاغل سخت و زیان آورکارگران داروسازیداروهای هورمونیبیماری های شغلی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1397

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

125

میهمان آنلاین

24502515

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA