گازوئیل یورو 4 در 80 جایگاه سوخت در تهران عرضه می شود

« علی محمد شاعری » روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: در حال حاضر روزانه 21 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و 23 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در کشور تولید می شود که تا پایان شهریور ماه امسال میزان تولید هر کدام از این دو سوخت به 30 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

 
وی اظهارداشت: بهینه سازی کیفیت سوخت در پالایشگاه های لاوان ، تبریز و اصفهان موجب افزایش تولید سوخت یورو 4 می شود . در این زمینه پالایشگاه خلیج فارس با ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر انواع سوخت تا پایان امسال بهینه سازی می شود.
 
شاعری ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت مقرر شده است به زودی در جایگاه های سوخت هشت کلان شهر کشوراز جمله تهران، اهواز، اراک، تبریز، مشهد، شیراز، کرج و اصفهان نسبت به نصب و راه اندازی نازل های سوخت یورو 4 برای بنزین و نفت گاز ( گازوئیل ) اقدام شود تا خودروهای تولیدی یورو 4 به سهولت نسبت به سوخت گیری اقدام کنند.
 
وی گفت: همچنین خودروهای با استاندارد یورو 4 و 5 می توانند در جایگاه های سوخت کشور از بنزین سوپر که معادل سوخت یورو 4 است، استفاده کنند.
 
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست درمورد سوخت نیروگاهها اظهار داشت: با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شده است سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه های شهید رجایی ، شهید منتظری ، منتظر قائم ، بعثت و نیروگاههای اطراف کلان شهرها تامین شود تا بر این اساس مصرف سوخت مازوت بتدریج حذف شود.
 
وی افزود: در صورت افزایش سهمیه گاز این پالایشگاه ها تا 30 میلیون متر مکعب نیروگاه های اطراف کلان شهرها می توانند از سوخت پاک استفاده کنند. سهم آلودگی سوخت مازوت در نیروگاه هایی مانند شازند تا 20 درصد است بنابراین حذف سوخت مازوت در کاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد.
 
قائم مقام سازمان محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود 50 تا 60 میلیون لیتر مازوت در پالایشگاه ها و نیروگاه های سراسر کشور به عنوان سوخت استفاده می شود.
 
 
 
 
 
منبع : IRNA.IR


اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseگازوئیل یورو 4جایگاه سوختآلودگی هواکلان شهرتهراناستانداردگازبهداشتخودرو


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8244

تعداد اعضا

1897

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

4

میهمان آنلاین

25097651

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA