ابلاغ بخشنامه نحوه برخورد با حیات‌وحش

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: دراین بخشنامه چارچوب عمل و اقدام در رابطه با آموزش جوامع محلی، امداد و نجات حیوانات آسیب‌ دیده و ... تعیین و به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است و بر اساس آن، استان‌ها مکلفند به وظایف خود در این چارچوب برای حفاظت از حیات‌وحش کشورعمل کنند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این بخشنامه از روز ابلاغ آغاز شده است، افزود: برخی ملزومات این بخشنامه را بخش‌های دامپزشکی، هلال‌احمر، وزارت راه و شهرسازی، استانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور می‌توانند به محض دریافت آن به اجرا دربیاورند و از نظر اجرا شدن مفاد آن، با مشکلی مواجه نیستیم.

مدیرکل دفتر حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین در این بخشنامه شناسایی نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار داده‌ایم که باید به شورای ترافیک استان‌ها رفته و سپس هماهنگی‌های لازم برای ایجاد زیرگذر و پل در نقاط حادثه‌خیز انجام گیرد. همچنین مقرر کرده‌ایم که اقدامات پیشگیرانه همچون کاهنده سرعت و نصب تابلوهای هشدار هر چه سریعتر توسط ادارات کل وزارت راه و شهرسازی استان در دستور کار قرار گیرد.

محمدی اضافه کرد: اطلاعیه دیگری نیز به استان‌ها صادر کرده‌ایم که بر اساس آن باید بر حمایت‌های مردمی از حیات‌وحش همچون تغذیه حیات‌وحش در فصول سرما نظارت داشته باشند تا علوفه آلوده باعث به خطر افتادن جان حیوانات نشود.

به گفته وی، استان‌های تهران، مازندران، چهارمحال و بختیاری و یزد جزو استان‌هایی هستند که معمولا در فصول سرما با همکاری مردم و تشکل‌های مردم نهاد به حیات‌وحش، علوفه‌رسانی می‌کنند.

 

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseبخشنامهبرخورد با حیات وحشسازمانحفاظت محیط زیستآموزشامداد و نجاتحیواناتنصب تابلو


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8246

تعداد اعضا

5721

بازدید امروز

5886

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

1

میهمان آنلاین

25101475

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA