اجلاس «مذاکرات زمین 2013» در ژنو برگزار شد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اجلاس در شرایطی برگزار شد که در فعالیت‌های چندجانبه، شاهد بحران و فقدان عملکرد مناسب بین‌المللی در پاسخ به اختلالات اکولوژی، جهانی‌سازی و افزایش اختلاف طبقاتی بین فقیر و غنی هستیم.

این اجلاس قصد دارد نشان دهد که چگونه فعالیت‌های چندجانبه باید برای پاسخگویی به این چالش‌ها مورد سنجش دوباره قرار گیرند.

این اجلاس یک سکوی پرتاب برای تقویت فعالیت‌های چندجانبه به عنوان فراهم کردن یک زیرساخت ایده‌آل و همسو با «توافقات ژنو» است.

در همین حال «جولیا مارتون لیفور»، دبیرکل اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) نیز در اجلاس سران با موضوع «ساختن یک جهان صلح آمیز و پایدار» که به دنبال بررسی اولویت‌های جدی حال حاضر در جهان و شناخت تهدیدهای پیش رو است، شرکت کرد.

همچنین در حاشیه اجلاس مذاکرات زمین 2013، مراسم بیستمین سالگرد تاسیس سازمان غیردولتی «صلیب سبز» که یک سازمان حامی محیط زیست است با تاکید بر «همکاری و فعالیت چندجانبه» میان کشورها در مقر سازمان ملل ژنو برگزار شد.

سازمان «صلیب سبز» در سال 1993 میلادی توسط «میخائیل گورباچف» آخرین رهبر شوروی سابق تاسیس شده که یک سازمان بین‌المللی غیردولتی در زمینه حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت،‌ سازمان صلیب سبز از بدو تاسیس خود در سال 1993 میلادی تاکنون شاهد چالش‌های پیچیده امنیت، فقر و افت کیفیت محیط زیست بوده و ماموریت آن تضمین امنیت پایدار برای آینده همگان و یافتن راه حل از طریق مذاکرات میانجیگری و همکاری است.

 

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)



اخبارسلامت ایمنی محیط زیستhseمحیط زیستاجلاس مذاکرات زمین 2013مسیری به سوی آیندهانگیزه های تغییرژنوسازمان صلیب سبز


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8117

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

17

میهمان آنلاین

24603988

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA