اولین کارگاه ملی آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدتقی طالبیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور، هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی تیم بهداشت و درمان با مدیریت و برنامه ریزی فرآیندهای بیمارستانی جهت امداد رسانی و ارائه خدمات مناسب به هموطنان در شرایط بحران عنوان کرد.

وی افزود: در این کارگاه ضرورت آمادگی بیمارستانی، تحلیل خطر، شاخص ایمنی بیمارستانی، سیستم مدیریت اطلاعات، هشدار اولیه، اعلام خطر و پاسخ، تدوین برنامه آمادگی بیمارستانی و راهنمای برنامه ریزی و پاسخ بیمارستانی مطرح گردید.

طالبیان گفت: مدیریت حوادث و عوارض ناشی از آنها به منظور حفظ جوامع و تامین ثبات امری ضروری است. حوزه سلامت در بین تمام ارکان درگیر در مدیریت حوادث و بلایا، دارای جایگاه ویژه ای است، زیرا اولین و مهمترین مطالبه و دغدغه مردم، سلامت است.

وی افزود: آمادگی از ارکان اصلی مدیریت حوادث بوده و در ساده ترین شکل، نیازمند برنامه ریزی، آموزش کارکنان، آموزش جامعه و تمرین و ارزیابی است. این آمادگی در سطح فردی، به افزایش دانش، بهبود نگرش و کسب مهارتهای لازم، در سطح محلی، به تدوین برنامه، تامین منابع و مشخص کردن ساختار مدیریت محلی و در سطح ملی، به تدوین سیاستها، دستورالعملها و راهنماهای عملکردی نیازمند است، لذا برگزاری چنین کارگاههایی در سطح ملی جهت آماده سازی مدیران ارشد و میانی حوزه سلامت امری ضروری است.

 

 

منبع : http://www.mehrnews.com



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEایمنی بیمارستانیآمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایاامداد رسانیدانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیاستان تهران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8108

تعداد اعضا

بازدید امروز

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

434

میهمان آنلاین

24565057

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA