اجرای طرح فاضلاب در 220 شهر

به گزارش شاسا، مجید نامجو از برنامه ریزی برای اجرای شبکه های جدید فاضلاب در 220 شهر کشور خبر داد و گفت: این اقدام در قالب یک روند همیشگی در وزارتخانه دنبال می شود. وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارتخانه متبوعش به دنبال اجرای با سرعت بیشتر اینگونه طرح ها است، اظهار داشت: تسریع در اجرای طرح های جدید فاضلابی نیازمند منابع است. وی در این خصوص که به نظر می رسد اجرای طرح های فاضلاب روند کندی دارد و از سرعت لازم برخوردار نیست، تصریح کرد: این موضوع بر می گردد به اینکه وزارتخانه نمی تواند منابع کافی را به این امر اختصاص دهد و یا اینکه منابع پیش بینی شده برای اجرای اینگونه طرح ها کافی نیست.

وزیر نیرو همچنین از استقبال رئیس بخش خصوصی در مشارکت برای اجرای طرح های فاضلابی سخن گفت و بیان داشت: به دلیل پایین بودن بازگشت سرمایه در این طرح ها بخش خصوصی استقبال چندانی برای حضور در این طرح ها نمی کند و مشارکت خوبی ندارد. نامجو در ارتباط با دلایل این امر گفت: بخش خصوصی وقتی مشارکت می کند که بتواند پس از اجرای پروژه ها بازگشت سرمایه داشته باشد که فعلا این موضوع در بخش فاضلاب مناسب نیست. وی تصریح کرد: بازگشت سرمایه بخش خصوصی از محل اجرای طرح نیز به این نحو است که اجرا کننده طرح بتواند پساب ناشی از طرح های فاضلابی را بفروشد و یا اینکه بخش دولتی بتواند آن را خریداری کند.

وزیر نیرو در این زمینه که خرید تضمینی پساب در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است، اظهار داشت: با این حال باز هم می بینیم که استقبال چندانی توسط بخش خصوصی صورت نمی گیرد و ما به دنبال تامین اعتبار برای اجرای پروژه ها هستیم. نامجو همچنین به سازوکار دریافت فاضلاب بها از مردم اشاره کرد و گفت: فاضلاب بها در طرح هدفمندی یارانه ها نیز وارد نشده و ما هم اکنون با قیمت های سابق در این بخش فعالیت می کنیم. وی این مطلب را نیز افزود که عدم تغییر فاضلاب بها باعث شده است که ما نتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کنیم و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی را جلب کرده تا این بخش بتواند پس از انجام سرمایه گذاری سود مناسبی را نیز دریافت کند.

 




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2557

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

29

میهمان آنلاین

24496569

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA