تکذیب خبر قطع درختان در مسیر جاده ابر

معاون امور عمراني استاندار گلستان در خصوص مسير ساخت جاده ابر که منجر به تخريب بخشي از جنگل هاي منطقه مي شود، در گفت و گويي که با خبرگزاري مهر داشت عنوان نمود که جاده ابر از مصوبات هيئت دولت است که بعد از بررسي کارشناسان محيط زيست و منابع طبيعي و راه شهرسازي به اين نتيجه رسيديم که امکان تغيير مسير جاده ابر وجود دارد.

عبدالرضا دادبود افزود: اين تغيير مسير سبب مي شود که حجم تخريب عرصه هاي طبيعي بسيار کاهش يابد. بر اين اساس تفاهمنامه اي بين کارشناسان محيط زيست، راه وشهرسازي و منابع طبيعي انعقاد و مسير جديد مشخص شد.

معاون امور عمراني استاندار گلستان، اعتبار اوليه اجراي اين طرح را يک ميليارد تومان اعلام کرد و گفت: اين اعتبار از سوي راه و شهرسازي تخصيص داده شده است. همچنين براي پيگيري نهايي اين طرح نياز به اعتبارات جديد است که تامين مي شود.

ايشان افزود: موضوع جاده ابر از مصوبات سفر اول و سوم هيئت دولت به استان گلستان بوده که يکسري مسائل فني و اختلافاتي بين دستگاههاي اجرايي در رابطه با موضوع اجراي اين پروژه وجود داشت .در سفر سوم هيئت دولت به استان، به منظور رسيدگي به اين اختلافات و تصميم گيري نهايي اختيار آن به استاندار گلستان واگذار و وي به عنوان نماينده تام الاختيار رئيس جمهور منصوب شد. با برگزاري جلسات مستمر و بازديدهاي ميداني متعدد و با استفاده از ظرفيت هاي کارشناسي استان، اين خواسته ديرين مردم منطقه در دو استان گلستان و سمنان به نتيجه رسيد . طرح و مصوبه نهايي آن به دولت ارسال و در اسفند ماه سال گذشته توسط دبيرخانه دولت به وزارت راه و شهرسازي جهت اجرا ابلاغ شده است.

وي گفت: امروز آخرين جلسه هماهنگي براي شروع اين پروژه مهم برگزار و کاملا همه مسائل و ملاحظات به ويژه در حوزه توجه به منابع طبيعي بررسي شد.

دادبود يادآور شد: اجراي چنين پروژه هايي بطور قطع نيازمند مسائل فني و بررسي هاي ويژه و داراي حساسيت هاي زيادي است که همه اين موارد در اين پروژه لحاظ شده است.

وي هر گونه قطع درخت براي اجراي اين مسير را نادرست عنوان کرد.



عمراناستانگلستانقطع درختانجاده ابرشهرسازیمنابع طبیعیمحیطمحیط زیستزیستزیست محیطی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1148

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

169

میهمان آنلاین

24502266

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA