شاخص راه ایمن روستایی تعریف می شود

تهران- معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی وزرات راه و شهرسازی گفت:به منظور ارزیابی درست از روند كارهای انجام شده در توسعه شبكه راه های روستایی شاخص راه ایمن تعریف می شود.

سید حسین میرشفیع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با انجام كارهای مطالعاتی گسترده شاخص های متعددی مد نظر قرار داده و براساس این شاخص ها عدد ایمنی راه روستایی را مشخص خواهیم كرد.

وی میزان برخورداری محورها از علایم راهنمایی و رانندگی، ایمنی تقاطع ها، ایمنی نقاط هندسی و طراحی هندسی راه، وضعیت رویه راه ،حریم و شانه راه را به عنوان شاخص های اساسی در تعیین عدد ایمنی راه ها ذكر كرد.

وی افزود: با احتساب میزان برخورداری راه های روستایی از شاخص های مورد نیاز ،مشخص می گردد كه عدد ایمنی هر كیلومتر راه روستایی و سرجمع برخورداری مناطق مختلف كشور از راه ایمن چه میزان است .

این مقام مسئول در باره اهمیت تعیین عدد ایمنی در راه های روستایی گفت:این اقدام به ما كمك می كند تا ضمن ارزیابی از فرایند فعالیت های انجام شده جایگاه فعلی و چشم انداز آینده را مشخص كرده و در اختصاص بودجه بر اساس معیارهای عینی گام برداریم.

** سرعت سیر در جاده های روستایی 60 كیلومتر در ساعت است

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی وزیر راه وشهرسازی همچنین درباره میزان تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن گفت:عوامل انسانی، افزایش حجم تردد از جمله این عوامل است اما با وجود این عوامل تلفات در جاده های روستایی در سال جاری كاهش یافته است.

وی ابراز امیدواری كرد: تا پایان سال جاری روند به نحوی ادامه یابد كه 10 درصد كاهش تلفات محقق شود.

میرشفیع با بیان اینكه مرجع اعلام آمار تلفات جاده ای پزشك قانونی است ، تصریح كرد : نكته مهم این است كه باید روی فرهنگ تردد در این محورها كار بیشتری انجام شود چراكه این راه ها با مشخصات هندسی پایین تری طراحی شده و سرعت در راه های روستایی حداكثر 60 كیلومتر است.

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی وزیر راه وشهرسازی در مورد مشخصات راه های روستایی و عرض آن گفت: عرض راه روستایی درجه یك هفت متر است كه از این میزان 5.5 متر باید آسفالت باشد.

** طول راه های روستایی كمتر می شود

میرشفیع با اشاره به توسعه برخی مناطق روستایی و تبدیل آن به شهر اظهار داشت: بسیاری از راه های روستایی در حال حاضر كارایی منطقه ای پیدا كرده و ارتباط بین شهری را برقرار می سازد و یا میزان تردد در آنها به حدی هست كه مشخصات راه های روستایی برای آن مصداق پیدا نمی كند .

وی ادامه داد: به مرور زمان و متناسب با حجم ترافیك در این محورها،باید از شبكه راه های روستایی حذف و به شبكه راه های فرعی اضافه شود .

میرشفیع در عین حال گفت: این كار از طریق تعاملات بین معاون راه روستایی و سازمان راهداری است و باید دید در كجا این ظرفیت وجود دارد تا بخشی از این محورها از راههای روستایی حذف شود.

**برای تحویل زیرسازی پروژه ها كمیسیون تحویل تشكیل شده است

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی درباره برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای ارتقای كیفیت پروژه های راه های روستایی گفت: با وجود كارهای متنوعی كه در این زمینه انجام شده ، اما خروجی آن دلخواه نبوده است

وی با اشاره به ضرورت ارتقای نیروهای شاغل در توسعه شبكه راه های روستایی افزود:درزمان حاضر در زمینه كیفیت زیرسازی و آسفالت به صورت عملیاتی اقدامات كارشناسی انجام شده و تلاش ها برآن است تا ضعف های ساختاری برطرف شود.

منبع:سایت ایمنی




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4650

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

253

میهمان آنلاین

24498662

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA