ساخت دوچرخه برقی با باتری لیتیوم در داخل برای مقابله با آلودگی هوا

حمید رضا فخاریان، مدیر روابط عمومی پژوهشگاه نیرو درخصوص این پروژه ملی به خبرنگار ایرنا گفت: در بخش نخست این پروژه ملی، طراحی و ساخت دوچرخه برقی برای استفاده از انرژی پاک مد نظر بوده است .

وی بیان کرد: این دوچرخه مصارف زیادی می تواند داشته باشد، یکی از فواید این فناوری از بین بردن آلودگی هوا درکلان شهرها است.

فخاریان اظهارکرد: این دوچرخه با باتری لیتیوم و موتوری که بر روی چرخ آن نصب است، می تواند تا مسافت 80 کیلومتر، مسافر خود را حمل کند.

وی افزود: در مرحله نخست طراحی دوچرخه در دستور کار قرار گرفت برای اینکه، یک جنبه ورزشی هم داشته باشد.

فخاریان با اشاره به اینکه با طراحی این فناوری، در واقع ایجاد یک سیستم حمل و نقل انرژی پاک در دستور بوده است یادآورشد :ایجاد محیط پاک درشهرهای کلان، هدف اصلی این پروژه بوده است، این دوچرخه اولین محصول است و در کنار آن طراحی موتوربرقی و وسایل برقی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسوول درخصوص عملکرد این دوچرخ و نحوه شارژ باتری آن بیان کرد: این محصول از طریق اتصال به برق شهری قابل شارژ است، با دو ساعت اتصال به برق شهری، باتری این محصول برای 80 کیلومتر شارژ می شود.

وی اظهارکرد: همچنین علاوه بر این باتری این دوچرخه در زمان رکاب زدن ویا درسرازیری قرارگرفتن دوباره شارژ می شود و با ذخیره کردن شارژ درون خود، می توان برای مسافت طولانی از این دوچرخه استفاده کرد.

فخاریان با اشاره به اینکه نمونه خارجی این محصول وجود دارد ادامه داد:نمونه خارجی آن وجود دارد، اما متخصصان داخلی ازمرحله نخست تا آخر این محصول را طراحی کرده وساخته اند، تا دانش فنی این محصول بومی باشد.

وی گفت: این محصول تمام مراحل طراحی و شیوه طراحی را طی کرده است ، اما از آنجایی که پژوهشگاه تولید کننده نیست، دانش فنی این پروژه به بخش خصوصی واگذار می شود.

فخاریان با اشاره به اینکه نمونه نیمه صنعتی این محصول ساخته شده است افزود: اگر این محصول به تولید انبوه صنعتی دست یابد، این محصول فناورانه با قیمت مناسب دراختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

وی یادآورشد: بر روی این پروژه ملی به طورجدی هشت ماه توسط کارشناسان مختلف دربخش های کنترل، سیستم موتور، ذخیره انرژی و حمل و نقل کار شده است، تمام تست های مربوط به دستگاه های کنترلی اعم از ایمنی و فنی بر روی این محصول فناورانه تست شده است.

وی گفت: تولید وعرضه این محصول در کلان شهر تهران می تواند به کاهش آلودگی های صوتی و آلاینده های هوا کمک بسیاری کند.

این محصول فناورانه در پانزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری در نمایشگاه دائمی تهران در معرض دید عموم قرار داده شد .

 

منبع : خبرگزاری ایرنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseساخت دوچرخه برقیباتری لیتیومکاهش آلودگی هواتهرانبرق شهریایمنی


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

3364

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

349

میهمان آنلاین

24491861

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA