کاهش چشمگیر آلودگی خودروهای دیزل با مصوبات جدید هیئت دولت

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هیئت دولت طی نشست مورخ 24/1/93 مصوبات مهم و موثری در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوای کشور به تصویب رساند اظهار داشت: بخش مهمی از این مصوبات بر پایه تحقیقات و پژوهشهای صورت انجام شده در شهرداری تهران(شرکت کنترل کیفیت هوا) بوده است.

 مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تقدیر از اهتمام رییس جمهور، هیئت وزیران و رییس سازمان محیط زیست که در تعاملی سازنده با شهرداری تهران بستر لازم جهت طرح و تصویب تحقیقات و پژوهشهای انجام شده در این شرکت را در هیئت دولت فراهم کرده اند افزود: تأکید ویژه متخصصین و کارشناسان همواره تصویب مصوبات قانونی بر پایه تحقیقات و پژوهشهای علمی در زمینه آلودگی هوا و صدا بوده هست.

به گفته وی، بررسی کیفیت سوخت در جایگاههای شهر تهران پروژه ای بود که شرکت کنترل کیفیت هوا با جدیت از سال 1391 آغاز شد و با اعلام نتایج آن و همکاری رسانه ها زمینه تصویب مصوباتی شد که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

حسینی در ادامه به انجام تحقیقات گسترده در راستای دستیابی به راهکاری مناسب برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای دیزلی اشاره کرد و گفت: در پژوهشهایی  که حاصل بررسیهای علمی راهکارهای مبارزه با آلودگی ناشی از موتور خودروهای دیزلی در دنیا بود به راهکار کنترلی استفاده از فیلتر دوده (DPF)  رسیدیم.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: برای بررسیهای عمیق تر با کارشناسان صاحب نظر از کشورهای سوئیس و آلمان نیز نشست‌های مفیدی برگزار شد و در نهایت طی تعاملات مستمر با سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه نتایج این تحقیقات و پژوهشها، مصوبه هیئت دولت در زمینه الزام به نصب فیلترهای مذکور بر روی تمام خودروهای دیزلی وارداتی و نیز تولید داخل حاصل شد.

حسینی در انتها به نقش موثر و مهم رسانه ها اشاره کرد  و افزود: اطلاع رسانی مناسب و پیگیریهای دلسوزانه خبرنگاران در جایگاه نمایندگان افکار عمومی اثر خود را در به تصویب رسیدن مصوبات این جلسه هیئت  دولت به خوبی نشان داد.

 

 

منبع :خبرگزاری مهر



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیستhseآلودگی خودرو های دیزلکاهشمصوبات جدیدنصب فیلتر دودهالزامDPFهیئت دولت


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

781

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24494793

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA