بسته‌بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله‌های راه یافته به اقیانوس‌های جهان

به گزارش مرجع متخصصان سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSEexpert) به نقل از ایسنا، نتایج این بررسی نشان داد: کیسه های یکبار مصرف، بطری‌های پلاستیکی، ظروف غذا و بسته بندی مواد غذایی چهار نوع از بیشترین زباله هایی هستند که دریاها را آلوده می‌کنند و تقریبا نیمی از زباله‌های تولید شده توسط بشر را تشکیل می‌دهند.

همچنین در این بررسی مشخص شد: فقط ۱۰ محصول پلاستیکی از جمله درهای پلاستیکی و تجهیزات ماهیگیری سه چهارم زباله ها را تشکیل می دهند که به دلیل استفاده گسترده و تجزیه بسیار کند آن‌هاست.

محققان اظهارکردند: با شناسایی منابع اصلی پلاستیک‌های راه یافته به اقیانوس‌ها مشخص می‌شود که برای جلوگیری از راه یابی زباله از منبع آن چه اقداماتی لازم است.

محققان اسپانیایی افزودند: این موضوع که مواد پلاستیکی ۸۰ درصد زباله ها را تشکیل می‌دهد تعجب آور نیست اما وجود سهم بالایی از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی‌ها ما را شگفت زده کرده است.


 

به گزارش روزنامه گاردین، این اطلاعات کمک می‌کند تا سیاستگذاران در راستای تلاش برای متوقف کردن ورود زباله ها به اقیانوس و نه تنها پاکسازی منابع آبی اقدام کنند.

 

HSEexpert.com



اخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیHSEexpert.comمرجع متخصصان سلامتایمنی و محیط زیستhse newsبسته‌بندی مواد غذایی آمادهبیشترین زباله‌های راه یافته به اقیانوس‌های جهان


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

104

بازدید امروز

6132

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

2

میهمان آنلاین

24482406

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA