تخلیه دومین هواپیمای حامل کمکهای بشردوستانه در فرودگاه بیروت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دومین هواپیمای حامل محموله بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای مردم بیروت شامل اقلام بهداشتی و غذایی در فرودگاه بیروت تخلیه شد. 
 
بنابراین گزارش بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور کادر درمانی متخصص تا ساعاتی دیگر در بیروت برپا خواهد شد.
 
دکتر کریم همتی گفت: پس از وقوع حادثه انفجار شب گذشته در لبنان و گفت و گو با رئیس صلیب سرخ لبنان و رئیس منطقه شمال آفریقا (منا)، بلافاصله هماهنگی های لازم با سفیر کشورمان در لبنان برای ارسال کمک های فوری هلال احمر شامل کمک های دارویی و غذایی انجام شد.
 
دکتر همتی گفت: کمک های بشردوستانه هلال احمر به ظرفیت 95 تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده برای کمک به آسیب دیدگان حادثه، امروز به وسیله 2 هواپیمای باری  به بیروت ارسال می شود.
 
وی تاکید کرد: بیشتر داروهایی که ارسال می شود ویژه حوادث این چنینی و شامل داروهای تروما، شکستگی و ... می شود. 
 
همتی تاکید کرد: تیم امدادی و درمانی هلال احمر در لبنان مستقر می شود و با احصاء نیازها و مشکلات موجود، ارسال محموله های امدادی به این کشور ادامه می یابد.
 
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم 37 نفره درمانی هلال احمر شامل پزشکان متخصص و جراح، ارتوپد و بیهوشی گفت: تیم پزشکی ما اقدامات اولیه درمانی و عمل های جراحی انجام خواهند داد و علاوه بر آن اقلام زیستی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و گرمای هوا و تجربه های امدادرسانی در این کشور، ارسال خواهد شد. علاوه بر این اگر امکان درمان مجروحان و مصدومان حادثه به دلیل کمبود امکانات در لبنان میسر نباشد، تعدادی از بیماران برای ادامه روند درمان به ایران منتقل می شوند.
 
دکتر همتی با تاکید بر اینکه بیشترین کمک ها اقلام دارویی و زیستی خواهد بود افزود: اگر در منطقه حادثه دیده نیاز به اسکان اضطراری وجود داشته باشد جمعیت هلال احمر ایران آماده کمک رسانی و اعزام امدادگران متخصص به این کشور است. فردا نیز یک تا دو محموله اقلام دارویی و زیستی و کمک های غذایی 72 ساعته به کشور لبنان ارسال کنیم.
 
وی با بیان این که هماهنگی های لازم برای جمع آوری کمک های مردمی انجام شده است گفت: در این زمینه فراخوان عمومی نداریم و فقط شماره حساب جمعیت هلال احمر به اعضا و خیران جمعیت داده شده است.
 
رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: به محض جمع آوری کمک های خیران و اعضای هلال احمر  که در شهرهای مذهبی اعلام آمادگی کرده اند، کمک ها در قالب یک پرواز به لبنان ارسال خواهد شد. 
 
دکتر همتی با تاکید بر اینکه هنوز ارزیابی دقیقی از میزان خسارات ناشی از انفجار در لبنان وجود ندارد، گفت: تاکنون این حادثه بیش از 4000 هزار مجروح  و بیش از 100 نفر کشته داشته که با توجه به تعداد زیاد مجروحان، حضور تیم درمانی هلال احمر به مدت طولانی تر در لبنان، بستگی به نظر وزارت بهداشت آن کشور دارد. 
 
وی گفت: امیدواریم با حضور پررنگ هلال احمر به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران باری از دوش مردم آسیب دیده لبنان برداشته شود.
 
 
 
جمعیت هلال احمر
 
 
 


هلال احمرجمعیت هلال احمرحادثه لبنانکمک های مردمیانفجار لبنانبیمارستان صحرایی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

70

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

117

میهمان آنلاین

24501188

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA