معادن خصوصی در صف اول حوادث کار هستند

محمد محمودی، کارگر ۲۵ ساله معدن «قشلاق رودبار» در روز ۲۳ آبان ماه در اثر سقوط سنگی بر روی سرش جان باخت این یعنی معادن در صف اول حوادث کار هستند.
 یک هفته بعد از حادثه منجر به مرگ کارگر معدن اولنگ رامیان که سقوط سنگ یک تنی بر روی بدن کارگر علت آن بود، حالا کارگر دیگری در همان حوالی در معدن «قشلاق رودبار» به علت سقوط سنگ بر روی سرش جان باخته است.
 
معدن قشلاق رودبار در حوالی شهرستان آزادشهر است. جایی که چندین معدن زغال‌سنگ کوچک و بزرگ قرار دارد و خیلی از مردان اغلب روستاهای اطراف و شهرستان آزادشهر استان گلستان؛ معدنچی هستند. حادثه معدن زمستان یورت که خانواده بیش از ۴۰ کارگر را داغدار کرد، در همین منطقه رخ داد. خیلی از کشته‌شدگان با هم نسبت فامیلی داشتند. خیلی از آنها کار در معدن را از پدرانشان به ارث برده‌اند. کارگران در معدن ممکن است بارها مرگ همکارنشان را در اثر حوادث کار ببینند.
 
محمد محمودی، کارگر ۲۵ ساله معدن «قشلاق رودبار» در حال استخراج مواد معدنی از داخل تونل بوده‌ که یک سنگ بزرگ بر روی سرش باعث مرگ او می‌شود.
 
علی اخوان مهدوی (رئیس بازرسی کار استان گلستان) درباره گزارش‌های رسیده به بازرسی کار استان می‌گوید: گزارش‌های اولیه از حادثه کار معدن قشلاق رودبار به دست‌مان رسیده اما هنوز علل حادثه در دست بررسی است.
 
اخوان می گوید؛ کارگران در ۵۰ متری یکی از تونل‌های معدن قشلاق رودبار در حال کار بودند که یک کارگر ۲۵ ساله دچار حادثه شده و فوت می‌کند. این تونل کوتاه است و سه نفر در آن کار می‌کنند. البته معدن «قشلاق رودبار» به نسبت دیگر معادن منطقه، معدن بزرگی محسوب می‌شود که حدود ۱۵۰ کارگر در آن کار می‌کنند.
 
ایشان در این باره بیان کرد: در معادن زغال‌سنگ وقتی زغال تونل به اتمام می‌رسد، کارگران شروع به تخریب معدن می‌کنند و فواصل را با نخاله‌های معدن پرمی‌کنند. در این تونل حدود سه نفر مشغول به کار بودند. در همین شرایط یک کارگر در حال تخریب معدن و جابه‌جایی اهرم و پایه‌های معدن بوده که یک سنگ بزرگ روی سرش سقوط می‌کند و موجب مرگ او می‌شود.
 
طبق اظهارات رئیس بازرسی کار استان گلستان؛ بعد از جابه‌جایی اهرم‌ها سنگِ پشتِ آن؛ روی کارگر می‌افتد. تا پایانِ بررسی‌های دقیق هنوز در مورد علت دقیق حادثه نمی‌توان صحبتی کرد اما آنچه مشخص است، اینکه عملیات تخریب معدن به صورت اصولی انجام نشده و شرایط آن ناایمن بوده است.
 
اخوان بیان می‌کند: این معدن به بخش خصوصی واگذار شده است. معدن تونل‌های متعددی دارد که تعدادی از آنها نیز به علت عدم رعایت شرایط ایمن از سوی کارفرما تعطیل شده است.


اخباراخبار HSEخبر HSEاخبار ایمنیاخبار سلامتاخبار محیط زیستhse newsخبرهای ایمنیمعادن خصوصی در صف اول حوادث کار هستند


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8098

تعداد اعضا

4430

بازدید امروز

6195

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

5

میهمان آنلاین

24492928

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA