بازدید خبرنگاران استان قزوین از پروژه های بیابانزدایی

به گزارش روابط عمومي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين ، خبرنگاران به مناسبت اين روز جهاني در اين استان از مرتع گونه هاي آتريپلکس، تاغ و قره داغ در منطقه بياباني بويين زهراديدن کردند.

مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين دراين بازديد گفت :دراجراي پروژه هاي بيابان زدايي تلاش شده تا گونه هاي مناسب کاسته شوند و اين گونه ها تا حد ممکن نسبت به کم آبي مقاوم باشند ضمن اينکه مقاوم بودن در مقابل تغييرات دما در شب و روز از ديگر خصوصيات اين گونه ها است.

مهندس "هاشم گودروزند چگيني " افزود: حفاظت بهينه از منابع طبيعي بدون انجام فرهنگسازي ميسر نمي شود و در حفظ منابع طبيعي بايد ازتوان و ظرفيتهاي مردمي کمک بگيريم که اين امر نيازمند يک فرهنگ سازي بسيار مطلوب است.

وي اظهار داشت : فرهنگسازي در اين زمينه کمک مي کند تا بتوانيم اهميت حفظ منابع طبيعي را به خوبي تبيين کنيم و به کمک اين امر، زمينه هاي حفظ اين منابع در شکل گسترده و بهتري فراهم مي شود.

وي ادامه داد: حفظ منابع طبيعي، آثار بسيار مطلوبي به همراه دارد و بايد از همه ظرفيتها استفاده کنيم تا شاهد تخريب و از بين رفتن اين منابع نباشيم.گفتني است در اين روز تعدادي از خبرنگاران استان قزوين از مناطق بياباني و پروژه هاي در دست اجراي اين اداره کل در عرصه هاي بياباني استان بازديد و از نزديک با نقش و چگونگي کاشت اين گونه هاي مقاوم دراين عرصه ها آشنا شدند.



خبرنگارقزوينپروژهبيابانزدايیمنابع طبيعیآبخيزداریآتريپلکسبیابانمحیطمحیط زیستزیستزیست محیطی


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5599

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

147

میهمان آنلاین

24499610

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA