حوادث آسانسور در تهران 33 درصد افزایش یافت.

اين حوادث در 9 ماه سال گذشته تنها يک قرباني داشت در حالي که امسال در همين مدت قربانيان حوادث آسانسور پنج برابر شد.

همچنين شمار آسيب ديدگان در حوادث آسانسور در فاصله ماه هاي فروردين تا آذر امسال 22 نفر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 11 نفر کاهش يافته است.

آتش نشانان تهران در 9 ماه امسال موفق شدند 4785 نفر را در حوادث مختلف آسانسور نجات دهند.

در سال هاي اخير با افزايش ساخت و ساز ساختمان هاي بلند در کلانشهر تهران، استفاده از آسانسور فراگير شده است.

گرفتارشدن در اتاقک آسانسور، گير کردن لباس و اعضاي بدن ميان اتاقک و چاه آن، سقوط در چاه آسانسور و سقوط اتاقک و … از جمله حوادثي است که شهروندان هر از گاهي با آن روبرو مي شوند و آتش نشانان و نجاتگران آتش نشاني را به کمک مي خوانند.

با توجه به اينکه در رخداد بعضي از اين حوادث استفاده کنندگان آسانسور به دليل رعايت نکردن اصول ايمني نقش دارند و اين نقش ناخواسته و صرفا به علت نا آشنايي با استفاده از اين دستگاه است، آگاهي بيشتر شهروندان با چگونگي استفاده از اين وسيله مناسب الزامي است.

طراحان و سازندگان آسانسورها بايد مطلع باشند ديواره هاي چاه آسانسور بايد بدون شکاف باشد. تنها جاهاي باز مجاز درب طبقات، دريچه هاي بازديد و سوراخ هاي محل عبور سيم بکسل و کابل برق و فرمان است. همچنين ديواره هاي جانبي و سقف چاه آسانسور بايد مقاومت مکانيکي کافي براي عملکرد ترمز ايمني داشته باشد. از سوي ديگر ديواره هاي جانبي آسانسور بايد از مصالح مقاوم مانند بتون و صفحات فولادي باشد.

نصب هر گونه لوله، سيم و تجهيزات ديگر در چاه آسانسور به جزء سيم کشي سيستم روشنايي چاه و کابل هاي برق مخصوص آسانسور داخل چاه آسانسور ممنوع است.

در همين حال چاه آسانسور بايد داراي روشنايي مناسب و مطلوب باشد. دو عدد لامپ در فاصله 5/0 متري از بالاترين و پائين ترين نقطه چاه و بقيه به فواصل حداکثر 7 متر با حفاظ و قابليت روشن و خاموش شدن از موتورخانه و چاهک بايد نصب شود.




نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

5799

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

140

میهمان آنلاین

24499810

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA