اجرای طرح ملی تولید واکسن بیماریهای عفونی

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر پرویز اولیا در حاشیه چهاردهمین همایش بین‌المللی میکروب‌شناسی، افزود: طرح ملی تولید واکسنهای عفونی که شامل 15 واکسن مرتبط با بیماریهای انسانی و بیش از 20 واکسن عفونتهای حیاتی است به تصویب شورای عالی علوم تحقیقات رسید.

وی ادامه داد: فاز صفر این پروژه به تصویب شورا رسیده است و برای فاز بعدی آن که عملیاتی است مجوز صادر شده و در دست اجراست.

اولیا از تولید واکسن آنفلوانزا و بهره‌برداری از آن خبر داد و گفت: طی دو هفته اخیر این واکسن رونمایی شده و به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شده است.

وی تصریح کرد: 15 واکسن شامل 5 واکسن عمومی و 10 واکسن دیگر تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که برخی از آن در سطح آزمایشگاهی تولید می‌شود، برخی دیگر نیمه صنعتی و 7 قلم به تولید انبوه رسیده است.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات فناوری وزارت بهداشت افزود: تولید واکسن سه‌گانه در دست انجام است که اقدامات بهینه‌سازی آن نیز انجام می‌شود و گواهینامه‌های بین‌المللی برای آن اخذ می‌کنیم تا در صادرات مشکلی نداشته باشیم.

وی در رابطه با توجیه اقتصادی و ارزآوری این طرح، گفت: بحث واکسنها در شرایط تحریم به مسئله امنیت سلامت بازمی‌گردد و توجیه اقتصادی برای آن معنا ندارد چرا که با وجود نرخ پایین، واردات به لحاظ اقتصادی معقول‌تر است، اما علاوه بر تامین امنیت سلامت، کسب دانش فنی و قدرت علمی در شرایط کنونی تحریم اهمیت زیادی دارد.

اولیا، واکسنهای در دست تولید را برای بیماریهایی مثل سرخک، اوریون، سرخجه، واکسنهای 5 گانه، واکسن 4 گانه، مالاریا و هپاتیت E عنوان کرد.

 

منبع : خبرگزاری مهر 



اخبارسلامت ایمنی محیط زیستhseسلامتبهداشتتولید واکسنبیماری های عفونیطرح ملیمالاریاهپاتیت Eسه گانه15 واکسن


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8095

تعداد اعضا

5865

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

142

میهمان آنلاین

24482035

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA