برنامه وزارت بهداشت برای تشدید کنترل کیفی آبهای آشامیدنی

به گزارش خبرگاری مهر، دکتر کاظم ندافی گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا و تاثیر آن بر کمیت و کیفیت آب آشامیدنی و احتمال قطعی آب و سیفوناژ معکوس و ایجاد آلودگی ثانویه در سیستمهاي آبرسانی طی بخشنامه ای به معاونتهای بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است نسبت به کنترل کیفی آب آشامیدنی دقت بیشتری اعمال کنند.

وی افزود: تشدید کنترل کیفی سیستمهای آبرسانی، تامین آب آشامیدنی تمام اجتماعات انسانی، شهری، روستایی دارای شبکه آبرسانی، فاقد شبکه عمومی آبرسانی و روستاهای غیرتحویلی به شرکت آب و فاضلاب روستایی، در این طرح قرار می گیرند.

ندافی ادامه داد: همچنین در این بخشنامه از دانشگاهها خواسته شده در روستاهایی که منابع آب مطمئن و سیستم آبرسانی عمومی وجود ندارد پیگیریهای لازم از طریق توزیع آب بسته بندی شده و تانکرهای ثابت و سیار در کوتاه مدت و ایجاد سیستم مناسب آبرسانی آب شرب در دراز مدت، صورت گیرد.

وی افزود: بازرسی مستمر سیستمهای تامین آب، شناسایی رویدادهای نامطلوب کلر آزاد باقیمانده، آلودگی میکروبی آب و اتفاقاتی از قبیل شکستگی در خطوط انتقال و شبکه توزیع بخش دیگری از اقدامات معاونت بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی کشور در این راستا خواهد بود.

ندافی در پایان از مردم خواست در صورت شکایت از مواردی از این قبیل با سامانه تلفنی 1490 تماس بگیرند.

 

منبع : خبرگزاري مهر 



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEسلامتبهداشتكنترل كيفي آب آشاميدنيسيفوناژ معكوسمرکز سلامت محیط و کارآلودگي ثانويهآبرساني عمومي


نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

1237

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

6

میهمان آنلاین

24495248

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA