رییس جامعه جنگلبانی: کشف دیرهنگام حریق دلیل خسارات زیاد آتش‌سوزی در منابع طبیعی است.

کاظم نصرتی نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه نمی‌توان حفاظت از 50 تا 100 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده را تنها به یک محیط‌بان سپرد، افزود: به دلیل کمبود نیرو، هیچ اطمینانی وجود ندارد که حریق در مناطق طبیعی به موقع شناسایی شود تا بتوانیم نیروهای کمکی را سریع در محل حاضر کنیم.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های چند روزه در کشورهای پیشرفته مانند امریکا، اظهار کرد: اگرچه این کشورها با مشکلاتی بسیار بزرگتر از ما مواجه هستند اما مساله این است که در ایران مراتع فقیر و پوشش جنگلی محدودی داریم که حتی آتش‌سوزی‌های کوچک هم مشکل‌ساز خواهد شد.

عضو جامعه جنگلبانی ایران تصریح کرد: همچنین امکانات ما به هیچ عنوان با دیگر کشورهای دنیا قابل مقایسه نبوده و حفاظت نیز بدون هیچ ضابطه‌ای انجام می‌گیرد که باعث می‌شود که با دیگر کشورهای جهان از نظر کنترل و اطفای حریق هر روز فاصله بیشتری پیدا کنیم.

نصرتی با بیان اینکه دلیل خسارات زیاد در پی آتش‌سوزی‌ در منابع طبیعی کشور، کشف دیرهنگام حریق است، افزود: برای حل این مشکل مسئولان کشور باید با در نظر گرفتن اهمیت و ارزش منابع طبیعی، اعتبارات لازم را فراهم کرده و ضمن افزایش تجهیزات، به آموزش نیروها نیز بپردازند.

وی تاکید کرد: آتش‌سوزی در طبیعت، خسارات بسیاری را به محیط زیست وارد خواهد کرد. به ویژه اگر منطقه، زیستگاه حیات‌وحش یا ذخیره‌گاه زیستکره باشد. بنابراین در حالی که گرمای هوا باعث افزایش حریق می‌شود نباید با بی‌برنامگی و کنترل نامناسب حریق باعث افزایش خسارات نیز شویم.

 

منبع : خبرگزاري دانشجويان ايران- ايسنا



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEمحيط زيستآتش سوزي جنگلمنابع طبيعيحفاظتكشف ديرهنگامرئيس جامعه جنگل بانيزيستگاه حيات وحش


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1140

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

167

میهمان آنلاین

24502258

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA