قرارداد مطالعاتی و حفاری برای توسعه فعالیت ها در پارس جنوبی امضا شد.

بر اساس این گزارش همچنین قرارداد حفاری 2 حلقه چاه توصیفی - توسعه ای و ارزیابی توان تولید لایه های نفتی میدان پارس جنوبی نیز بین شرکت نفت و گاز پارس و شرکت گلوبال پتروتک به امضا خواهد رسید.

هدف از اجرای این پروژه، اهمیت لایه های نفتی میدان پارس جنوبی به دلیل مشترک بودن ذخایر هیدروکربوری موجود در این لایه ها با قطر است.

شرکت نفت و گاز پارس به منظور صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران و پیرو دستور مقام عالی وزارت، پس از اجرای مرحله نخست توسعه این میدان نفتی در ناحیه موسوم به A2، هم اکنون مرحله دوم توسعه برداشت از این میدان را هدف گذاری کرده است.

این شرکت همچنین ارزیابی پتانسیل تولیدی در نوار مرزی موسوم به نواحی A1, B, C با برنامه حفاری دو حلقه چاه توصیفی توسعه ای به طول 6 هزار متر را در دستور کار قرار داده است تا با جمع آوری اطلاعات جدید و به روز رسانی مدل های مخزنی، ابهام های موجود در زمینه نفت درجا و ظرفیت بهره دهی چاه ها را تا حد امکان برطرف کند و این شرکت را قادر سازد با استناد به نتایج به دست آمده، به اجرای فاز دوم توسعه شتاب ببخشد و به تولید و برداشت سهم کشور از این ذخایر همت گمارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران پیش از این درباره "طرح تحقیقاتی بهبود تولید با کاربرد فناوری های لازم در افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی" گفته بود: با توجه به مشترک بودن میدان پارس جنوبی، این طرح با هدف رسیدن به تولید بهینه گاز و میعانات گازی، ارتقای روش های پیش بینی عملکرد مخزن و برنامه ریزی و بهینه سازی تولید و افزایش ضریب بازیافت گاز و میعانات برنامه ریزی شده است.

عمادی افزوده بود: تفاهمنامه طرح تحقیقاتی بهبود تولید با کاربرد فناوری های لازم در افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی در یک برنامه زمانی پنج ساله (و در صورت لزوم قابل تمدید) میان شرکت نفت و گاز پارس و پژوهشکده ازدیاد و برداشت از مخازن نفت و گاز امضا خواهد شد.

وی درباره ساختار اجرایی "طرح تحقیقاتی بهبود تولید با کاربرد فناوری های لازم در افزایش تولید صیانتی از میدان پارس جنوبی" گفته بود: کمیته راهبردی، برای سیاست گذاری و جهت دهی به فعالیت های پژوهشی در این حوزه، همچنین تصویب طرح های تایید شده در کمیته تخصصی است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، تصریح کرده بود: کمیته راهبری متشکل از کارشناسان و مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس و پژوهش و فناوری شرکت نفت ملی نفت ایران و در صورت لزوم دیگر مراکز پژوهش و فناوری کشور تشکیل می شود




نام *

 

دیدگاه شما *

 
  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8094

تعداد اعضا

3470

بازدید امروز

5163

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

13

میهمان آنلاین

24479640

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *  

ایمیل *    

متن پیام *  

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA