جای خالی نمایندهٔ صنفی کارگران دریایی ایران در ILO چگونه پر می‌شود

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از کوتاهی وزارت کار در معرفی نمایندهٔ صنفی کارگران دریایی به سازمان جهانی کار (ILO) انتقاد کرد.

«غلامرضا زنگی اهرمی» با تاکید بر وجود کرسی جداگانهٔ نمایندهٔ کارگران دریایی در اجلاس سازمان جهانی کار، به ایلنا گفت: وزارت کار باید در مکاتبه با سازمان جهانی کار، نمایندهٔ صنفی کارگران دریایی را به اجلاس سالانه این سازمان معرفی می‌کرد که در این رابطه کوتاهی کرده است.

گفتنی است بر اساس چارت سازمان جهانی كار، نمایندهٔ صنفی کارگران دریایی ایران باید در کمیسیون مشترک دریایی (JMC) شرکت کند. این کمیسیون از قدیمی‌ترین کمیته‌های تخصصی سازمان جهانی کار است که از نمایندگان دریانوردان از جانب کنفرانس جهانی کار و نیز نمایندگان گروه‌های کارگر و کارفرما تشکیل می‌شود و نقش مهمی را در خصوص توسعه استاندارد‌ها و بهبود گفتگوی اجتماعی در بخش دریایی ایفا می‌کند.

بر این اساس، وزارت کار باید با مکاتبه با سازمان جهانی کار، نمایندهٔ صنفی کارگران دریایی را به این سازمان معرفی کند تا وی در جلسات کمیسیون مشترک دریایی شرکت کند.

این فعال صنفی افزود: سال‌های متمادی، وزارت کار بدون هماهنگی با تنها تشکل کارگری دریانوردان (انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس)، فردی دولتی را به ژنو می‌فرستاد و در آنجا مدعی می‌شد دریانوردان در ایران انجمن کارگری ندارند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از اواسط دهه هفتاد فعالیتش را آغاز کرده است.

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس ادامه داد: در مکاتباتی که با سازمان جهانی کار داشتیم آن‌ها را از حضور خود در ایران مطلع کردیم. بعد از آن، وزارت کار مجبور شد فردی صنفی را به اجلاس سالانهٔ این سازمان معرفی کند.

به گفتهٔ آقای زنگی، ابلاغیه وزارت کار به انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس هر سال در دقیقه ۹۰ ارسال می‌شود که به دلیل مشکلاتی که در تهیهٔ گذرنامه و... به وجود می‌آید نمایندگان صنفی کارگران دریایی تاکنون فقط یکبار موفق به حضور در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار شده‌اند.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد «در سال جاری از ابلاغیه همه ساله نیز خبری نبود.»
پیش‌تر، در تاریخ پنجم تیرماه این عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس در گفتگو با ایلنا اظهار کرده بود: در حالی که هیچگونه درخواستی به تشکل‌های صنفی کارگران دریایی مبنی بر معرفی نماینده برای اجلاس سازمان جهانی کار ارسال نشده است، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای نماینده صنفی کارگران دریایی به ژنو سفر کرده است.

 

منبع : http://ilna.ir



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEتشكل هاي صنفي كارگرانوزارت كارILOخليج فارسنماينده صنفي كارگران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8100

تعداد اعضا

4983

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

305

میهمان آنلاین

24498994

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA