سقوط 4 تن در حین نصب کولر آبی از طبقه چهارم!

تاريخ حادثه : 14 تير ماه 1392

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، شهروندان که شاهد رخداد این حادثه بودند در تماس با سامانه 125 از آتش نشانی خواستار کمک شدند.

ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر رخداد این حادثه، بی درنگ با به صدا درآوردن زنگ ایستگاه های 72 و 19، آتش نشانان این ایستگاه ها و همچنین گروه نجات 12 آتش نشانی را ساعت 11:03 دقیقه به محل حادثه در 35 متری نارمک، خیابان مدائن، کوچه حافظ اعزام کرد.
به گفته سیداحمد رسولی، فرمانده ایستگاه 72 که در محل حادثه حاضر بود، چهار نفر مرد از اعضای یک خانواده با استفاده از بالابر ویژه حمل مصالح مشغول بالا کشیدن کولر به بالای پشت بام این ساختمان 4 طبقه نوساز بودند که همراه با سقوط ناگهانی بالابر، این 4 نفر هم به پایین ساختمان سقوط کردند که منجربه مرگ مردی 35 ساله و آسیب دیدگی شدید سه مرد 23، 52 و 82 ساله شد.

وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: این افراد قصد داشتند با بکارگیری بالابر ساختمانی که در بالای پشت بام ساختمان 4 طبقه مسکونی نصب بود یک دستگاه کولر را از روی پشت بام ساختمان دو طبقه مجاور به بالای پشت بام این ساختمان نوساز منتقل کنند که به علت عدم مهار پایه های بالابر و عدم رعایت موازین ایمنی به هنگام جابجایی کولر، ناگهان بالابر به پایین ساختمان فرو افتاد که در پی آن هر 4 نفر اعضای خانواده نیز به پایین ساختمان و بر روی پشت بام ساختمان دو طبقه مجاور سقوط کردند.

رسولی ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل حادثه، این افراد را از پشت بام طبقه دوم ساختمان به پایین منتقل کرده و تحویل اورژانس دادند که عوامل اورژانس بعد از انجام معاینات اولیه مرگ یک نفر را تایید کردند.

این فرمانده آتش نشانی با اشاره به این که تحقیقات بیشتر در این خصوص همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مصدومین بلافاصله توسط آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

منبع : http://www.akharinnews.com



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSEايمنيحادثه سقوط بالابرآتش نشانی تهراننارمك تهرانعدم رعایت موازین ایمنیبهداشتگروه نجات آتش نشاني


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

1743

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

145

میهمان آنلاین

24502861

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA