معافیت خودروها از معاینه‌فنی نباید 5 ساله باشد

جعفر تشکري هاشمي با انتقاد از کيفيت پايين خودروها به شوراي رقابت پيشنهاد کرد به جاي قيمت خودروها، کيفيت آنها را مدنظر قرار دهد شايد اين موضوع باعث افزايش کيفيت خودروهاي داخلي شود.



به گزارش chn معاون شهردار تهران که در مراسم رونمايي از دوربين‌هاي پلاک خوان مراکز معاينه فني سخن مي‌گفت همچنين از معافيت 5 ساله خودروها از دريافت معاينه فني گلايه کرد. به گفته او اين مصوبه عقبگردي در حوزه زيست محيطي محسوب مي شد. حال سوال اين است که در مورد خودروهايي که در بدو توليد در مورد سلامت و ايمني شان ترديد است چگونه معافيت 5 ساله از معاينه فني تصويب شده و آيا کساني که اين قانون را تصويب کردند، تضميني از خودروسازان گرفته اند که تا 5 سال خودروهاي توليديشان استاندارد بماند و توليد آلايندگي نکند؟



تشکري ابراز اميدواري کرد اين مصوبه مجلس هرچه سريعتر مورد بازنگري قرار گيرد و کنترل و نظارت دقيقي برکيفيت و ايمني خودروها صورت گيرد. به عقيده او

تاکيد بر موضوعات زيست محيطي از شاخصه‌هاي پيشرفت يک شهر و کشور است.



تشکري آمار عجيبي هم ارائه مي‌کند. به گفته او با هماهنگي پليس راهور تعدادي از اتوبوس‌هاي بين شهري مورد معاينه فني قرار گرفتند که به‌رغم نو بودن ظاهر بسياري از اين خودروها، 100 درصد آنها موفق به اخذ معاينه فني نشدند. حال سوال اين است که چه طور اجازه داده مي شود اين خودروها با ده ها مسافر در جاده هاي کشور سفر کنند و با جان و سلامت مردم بازي شود.



او درباره طرح دوربين پلاک‌خوان در مراکز معاينه فني هم توضيحاتي داد. تشکري مي‌گويد اين طرح تنها شامل چند دوربين ساده نمي شود، بلکه با راه اندازي اين سيستم هر خودرويي که به مراکز معاينه فني مراجعه کند اطلاعاتش در بانک اطلاعاتي ثبت مي شود. پليس راهور نيز به اين بانک اطلاعاتي دسترسي دارد و به راحتي مي تواند نسبت به شناسايي و اعمال جريمه خودروهاي فاقد معاينه فني اقدام کند.

 

 

 

منبع : IREN.IR



اخبارسلامت ایمنی و محیط زیست‌ HSE‌ آلودگیبهداشتاستانداردمعا ینه خودروکیفیت خودرو های داخلترافيک شهرداري تهران


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8102

تعداد اعضا

5380

بازدید امروز

7107

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

176

میهمان آنلاین

24506498

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA