هر ۱۵ ثانیه یک‌بار مرگ ۱ کارگر

 

سازمان جهانی کار اعلام کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هر سال بر اثر بیماری های مرتبط با کار جان خود را از دست می دهند و در هر ۱۵ ثانیه ۱۵۱ نفر دچار حوادث ناشی از کار می شوند.به گزارش”سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود با اشاره به روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار با تاکید بر لزوم مبارزه با قاتل آرام و نامرئی، اعلام کرد: افزایش خود بازرسی، آموزش ایمنی و بهداشت حرفه ای باعث بهبود امنیت کار در معادن می شود.

بیماری های ریوی ناشی از استنشاق گرد و غبار یکی از مشکلات بهداشتی شایع تجربه شده توسط کارگران در معادن سنگ ویتنام است. در سال ۲۰۱۱، ۷۶ درصد از غرامت بیماری های شغلی در این کشور به این موضوع مربوط شد.

هر سازمانی نیاز به خود بازرسی و آموزش کارگران و مدیران تولید برای بهبود ایمنی و بهداشت حرفه ای کار دارد. دولت ها معمولا بازرسان به اندازه کافی در اختیار ندارند؛ بنابراین تنها راه ترویج خودبازرسی است.

ILO با تاکید بر این موضوع که کار مناسب کار امن است، مطرح کرد: سازمان بین المللی کار خواستار اقدام فوری جهانی برای مبارزه با بیماری های شغلی است. ۲ میلیون نفر در سال در معرض بیماری های محیط کار قرار می گیرند.

۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در هر سال از بیماری های مرتبط با کار جان خود را از دست می دهند و ۳۲۱ هزار نفر نیز به دلیل وقوع حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند.

همچنین ۱۶۰ میلیون بیماری غیر کُشنده در هر سال در جهان مربوط به کار می شود و ۳۱۷ میلیون حادثه شغلی غیر کُشنده نیز رخ می دهد. به عبارت دیگر این اعداد و ارقام نشان می دهد که در هر ۱۵ ثانیه یک کارگر جان خود را از دست می دهد.

از سویی در هر ۱۵ ثانیه ۱۵۱ نفر دچار حوادثی می شوند که مربوط به کار است. مرگ و میر نیروی کار دارای تلفات سنگینی در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

 

 

 

منبع : پایگاه اطلاعات شغلی



اخبارسلامت ایمنی ومحیط زیست‌ HSEبیماری ناشی از کارحوادثمرگ و میربهداشتکارگرسازمان جهانی کار


نام *

دیدگاه شما *

  برای ارسال دیدگاه بدون نیاز به تایید، ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.

  دیدگاه‌ها

هیچ نظری ثبت نشده است. اولین نظر را شما بدهید.

8099

تعداد اعضا

2614

بازدید امروز

5514

بازدید دیروز

0

متخصصین آنلاین

31

میهمان آنلاین

24496625

کل بازدیدها

تماس با ما

نام *

ایمیل *

متن پیام *

ارسال

نرم افزار اندروید سایت

مجوزها

logo-samandehi
مرجع متخصصان سلامت ایمنی و محیط زیست HSEEXPERT Copyright © 2011- "HSEEXPERT.com" . All rights reserved. Designed by TAMDATA